All About Arasen

London dag 2, del 1 - Starbucks, avspärrningar och Yoda

Semester och utflykt Permalink0
På lördagen vaknade vi skapligt tidigt. Vi gick ner för att äta lite frukost på hotellet. Vi visste att det inte skulle vara något speciellt, men frukosten på hotellet var verkligen ett skämt.. Det var nästan pinsamt dåligt. Så vi bestämde oss för att gå och äta frukost på Starbucks istället. Marcus ville så gärna gå dit och eftersom han fyllde år så gjorde vi det. 

Han tog en kaffe och nån macka och jag tog en slags frappuccino utan kaffe (Den hade smak av caramel och var såååååå himlans god). Vi satt där en liten stund och tog det lugnt innan vi startade dagen på riktigt.. 


Vi visste inte riktigt vad vi ville göra under dagen. Vi hade några ställen som vi ville gå till, men vi visste inte hur man skulle ta sig dit. Kunde man gå eller var man tvungen att åka buss osv. Så vi började gå i en riktning. Vi gick och vi gick och vi gick..

Vi gick förbi Waterloo Station och London Eye. Det var sån sjuk folksamling vid London Eye så vi gick inte ens fram dit. Vi gick över Westminster Bridge och kom fram till min älskade Big Ben. Jag tog jättemånga bilder där och kunde inte riktigt förstå att jag stod där (det kan jag nog fortfarande inte). Vi gick över gatan för jag ville gå närmare Westminster Abbey. Det var hur mycket folk som helst och gatorna var avstängda.

Jag tänkte att nog för att det är mycket folk i London, men det här var väl lite att ta i. Det var massor med poliser och musik spelades. Jag undrade vad som hände och om drottningen eller någon annan kändis skulle dyka upp. Så var det inte. Det visade sig att det var London Marathon. Inte undra på den enorma folksamlingen, de avspärrade vägarna och alla poliserna. Vi försökte ta oss fram till Westminster Abbey, men det var helt avspärrat och om vi skulle ha gått runt hade det tagit en halv evighet på grund av avspärrningarna så vi strundade i det. Lite synd eftersom byggnaden är så otroligt vacker.


Vi hittade i alla fall en utväg förutom bron och började gå. Vi gick förbi massor med polisbilar, fina byggnader och vackra statyer. Sedan hittade vi ett litet ställe som hette Whitehall Gardens. Där inne fanns vackra blommor och några statyer. Jag hade aldrig hört talas om det stället förut så det var extremt kul att hitta det faktiskt.

Vi gick vidare och letade efter Piccadilly Circus. På vägen gick vi förbi Trafalgar Square. Tyvärr var hela torget där avspärrat också. Det kändes så tråkigt att det var så mycket som var avspärrat. Tillslut kom vi i alla fall fram till Piccadilly Circus, men vi fattade inte ens att vi var där. Jag fattar inte vad den stora grejen med Piccadilly Circus är. Det var en staty and thats it.. 

När vi står och funderar på om vi faktiskt är på Piccadilly Circus så ser vi att Yoda står där mitt bland allt folk. Eftersom det var lite småkyligt under dagen hade jag lånat Marcus nya tröja (med Yoda på). Yoda såg min tröja och tyckte att vi skulle ta ett kort tillsammans. Det gjorde vi såklart!

 
Fortsättning på dag 2 kommer imorgon.. antagligen..
Till top