All About Arasen

En bläig dag

Det som kallas vardagen Permalink0
Det här kan nog ha varit natten och dagen som gud glömde. Nessa somnade strax innan ett igår. En ganska bra tid skulle jag säga. Om det inte vore för att hon vaknade när jag skulle lägga ner henne och hon vägrade somna om förrän halv fyra.. HALV FYRA! Vi skulle på möte klockan tio idag. Jag behöver väl inte ens nämna att jag försov mig? 

Som tur var skulle vi ju på möte och Alvin hade fått ledigt från skolan. Jag hade ställt larmet på åtta. Antingen var det för tyst (har ju ny telefon så det är första gången larmet var ställt på den).eller så sov jag för djupt helt enkelt. Alvin kom och väckte mig fem i halv tio och frågade om jag hade försovit mig. En kvart innan pappas fru skulle komma och hämta oss.. En del av mig önskar att han väckt mig tidigare, men jag är samtidigt jäkligt tacksam och glad över att han ändå väckte mig så vi kom i tid. 

Morgonen blev såklart väldigt hektisk. Jag hann i princip klä på mig, kissa, packa det jag skulle ha med mig och ta på nessa overallen. Jag hann inte mata henne, inte byta blöja, inte byta kläder. Hon fick åka omatad, obytt och i pyjamas. Det var ju ingen världsfara så för hon skulle ju direkt till sin gudmor efteråt och hon har mat, kläder och blöjor. Vi hann i alla fall precis i tid till mötet. Vi fick till och med vänta i ett par minuter. 

Mötet gick bra, men det tog lite längre tid än jag trodde. Efteråt gick vi direkt till Johan som inte kunde följa med på mötet. Vi satt och pratade om vad som hände på mötet och vad som sades och lite sånt. När jag kom hem från Johan så däckade jag typ i sängen på en gång. Tack och lov för att pappa frågade mig imorse om Nessa kunde sova där. Alvin gick över till en kompis och kom hem lagom till julkalendern skulle börja. 

Jag tänkte att eftersom jag skulle bli ledig från Ness så skulle jag hinna massa saker. Jag skulle hinna städa, diska, tvätta, baka, bada, ha julmys och slå in julklappar. Verklighten såg lite annorlunda ut.. Efter att jag vaknade efter min tupplur var jag helt förstörd. Jag frös sjukt mycket och hade jätteont i huvudet. Det tog ett tag innan jag ens kunde sätta mig upp.. Så jag gjorde ungefär ingenting tills det var dags för mig att laga mat. Det blev en pizza i ugnen. Det var ungefär det jag orkade med.

När Alvin lagt sig så hängde jag tvätten som jag jag startade innan tuppluren. Och sen tog jag ett varmt och skönt bad. Sen tittade jag på PH pch efter det ett avsnitt från Zoellas Vlogmas. Nu kollar jag på en julig film. Det har tagit mig ungefär hela filmen att skriva det här inlägget. Jag började för över en timme sen haha.. Så kan det gå. Julklapparna och bakningen får jag ta en annan dag. Nu ska jag i alla fall lägga mig för jag vägrar att försova mig imorgon också. Dels ska Alvin till skolan och dels ska jag ner på stan och göra en grej.

God Natt ♥
Till top