All About Arasen

En bra dag helt enkelt

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag har varit en bra dag. En riktigt bra dag till och med. Däremot kunde den ha börjat bättre.. Jag sov inte så bra inatt.. Drömde att Nessa vaknade och skrek. Så jag vaknade och det var knäpptyst.. Hon hade inte vaknat och skrikit på riktigt. Efter en liten stund hörde jag dock hur hon började vakna till så jag fixade mat och matade henne. Det kändes som om jag knappt han somna om igen innan hon vaknade. Då var hon gnällig. Och hon ville ungefär ingenting. Efter ett tag somnade hon om igen. Då drömde jag att jag glömt ta på henne blöjan så hon kissade på sig, men sen visade det sig att blöjan satt på sniskan. Jag vaknade när  hon gjorde det sen och blöjan satt ju så bra. Jaja.. Drömmar är konstiga..

Strax efter att min kärlek gått mot stan kom pappa och Nessas gudmor hit. Nessa ska få fira nyår med dom imorgon. När pappa frågade mig om jag ville att dom skulle hämta henne idag eller imorgon kände jag att jag vill nog gärna sova bra inatt och dessutom var jag jättetrött idag, så dom fick hämta idag. Nessa blev såklart överlycklig av att se morfar. Som alltid. 

Precis när dom skulle gå så kom Harren. Min Robin! Som jag har saknat honom.. Det var riktigt skönt att få träffa honom idag och vi hade så mycket att prata om. Vi bestämde även (fast det gjorde vi redan igår över telefon) att jag ska hem till honom och fira nyår. Eller ja.. Ett tag i alla fall.. Jag vill vara hemma i tid innan klockan slår midnatt.. Oscar är väldigt rädd för höga ljud och även om han blir bättre på det varje år, så känns det elakt att lämna honom ensam när det är som värst. 

Resten av kvällen har jag faktiskt inte gjort så mycket. Jag tänkte städa. Men sen tänkte jag att det är typ det enda jag gör när jag är barnledig. Så jag struntade i det idag. Jag gick och handlade lite och sedan tog jag ett långt och skönt bad och efteråt passade jag på att raka benen, skrubba hela kroppen och sedan smörja in den. Sånt som man aldrig hinner/orkar annars. 

Nu tänkte jag sätta mig och kolla ikapp på någon serie. Jag har blivit så dålig på det. Har flera som ligger som jag behöver kolla ikapp och nu i januari så börjar några av dom igen. Ska ta fram godiset jag köpte också. Det blir ett bra tidsfördriv tills min kärlek kommer hem från jobbet.

 
Till top