All About Arasen

Lite tankar i natten

Tankar och sånt Permalink0
Jag har haft två riktiga deppdagar i rad nu. Jag avskyr det! Jag tycker om att vara positiv och glad. Jag vet inte om det är för att det är den tiden på månaden eller om det är årstiden som gör det eller om livet helt enkelt kommer ikapp.. 

Jag tycker att jag klarar det här med att ta hand om Nessa själv väldigt bra. Såklart blir det jobbigt ibland. Speciellt när hon sover dåligt och jag inte har någon som kan ta henne på morgonen osv. Men det går. Jag gör det bästa av situationen helt enkelt. Och sen har jag supertur som får barnvakt då och då, men det blir ju som sagt tufft ibland också.

Att ha ett realtivt nytt förhållande samtidigt som man har en bebis är verkligen inte lätt. Han har verkligen en ängels tålamod och är sjukt förstående. Annars hade det aldrig gått. Vi ses liksom bara här och går aldrig ut eller nåt.. Fast jag tror inte det gör så mycket. Vi är ganska bekväma med varandra redan eftersom vi redan känner varandra. 

På vänfronten är det faktiskt ganska dött måste jag säga. Jag vet att mina vänner finns där, men båda Robin och Hawaii jobbar sjukt mycket och har knappt tid att ses alls. Johan och jag glider bara mer och mer ifrån varandra och det verkar inte finnas något jag kan göra åt det. Jag har försökt nå ut till lite nya folk (specifikt med barn i nessas ålder), men helt utan resultat. Det är fan svårt att lära känna nya människor i den här staden om det inte är via en gemensam vän eller arbetsplats och liknande. 

Bloggen har jag inte haft så mycket lust med på sista tiden. Jag brukade älska att blogga och gör det allra mest för min egen skull, men också lite för att jag vet att jag har vissa vänner som läser. Jag vet inte om jag bara är inne i en svacka eller om det är så att jag tröttnat efter alla år. Därför vet jag heller inte om jag borde ta en paus eller inte. Så svårt det där. Jag har väldigt svårt just nu i alla fall att få inspiration till att sätta mig och skriva. Det kan ju också vara för att det inte händer så väldigt mycket på dagarna just nu. Det återstår att se vad som händer i alla fall.. Nu vet ni i alla fall hur det ligger till..

En yngre jag
Till top