All About Arasen

Migrän, bråk och besök hos mormor

Det som kallas vardagen Permalink0
Usch igår var ingen bra dag alls. Tanken var att jag skulle följa med Alvin på kalas, men jag kände mig inte så bra redan när jag vaknade. Så jag frågade födelsedagsbarnets mamma och Alvin kunde åka med dom till Leos Lekland där kalaset skulle vara. Det kunde han. 

Runt klockan tre ringde hon och sa att Alvin har fått ett utbrott. Det är ju Johans vecka, så jag ringde honom. Han fick gå och hämta Alvin. Enligt Alvin började det med att någon hade retat honom och då hade han blivit arg, men jag var ju inte där så jag vet inte exakt vad som hände. 

Ju mer tiden gick på dagen desto sämre mådde jag. På eftermiddagen kom huvudvärken och på kvällen hade det utvecklats till migrän. Jag var färdig att lägga mig redan vid nio, men Nessa somnade inte för natten förrän klockan var runt midnatt..Sedan väckte hon mig klockan fyra. Jag vaknade klockan sex av en hemsk mardröm som handlade om morfar. Nessa väckte mig sedan igen klockan åtta och tio. 

Jag ringde mamma imorse och frågade om hon ville låna Nessa ett par timmar. Migränen hade fortfarande inte lagt sig. Så hon tog med sig Nessa på stan en stund och när jag sen ringde för att kolla var dom höll hus så hade Nessa fått åka hem till mormor en stund. 

Migränen släppte efter ett tag och jag fick lite gjort idag. Jag har hängt in den rena tvätten, tvättat två nya maskiner (har bara hängt den ena på tork än så länge, den andra ska hängas ikväll efter Paradise Hotel), jag har även diskat en maskin och småplockat lite. Jag hann inte riktigt klart för jag hade noll motivation idag, men lite blev det ändå. Så jag är nöjd.

När mamma lämnade Nessa så sa hon att hon har fått se Nessa vända sig. Jag blev lite smått sur. Nessa har vänt sig en gång här hemma. Från rygg till mage. Mamma såg henne vända sig från mage till rygg..Men jag får väl ändå vara glad att jag såg den allra första vändningen. 

Tänk så fort hon växer.. 
Till top