All About Arasen

Missing in Action

Det som kallas vardagen, Underbara Jul Permalink0
Jag vet att jag varit lite M.I.A. från bloggen senaste veckan.. Det har varit sjukt mycket. En gigantisk bomb släpptes på mig i fredags och sen har jag haft sjukt mycket panik och varit så himla stressad. Nu är det löst så nu känns det lite bättre.. Det är klart att det fortfarande ligger lite kvar och rör runt i huvudet, men eftersom det är löst så behöver jag inte lägga så stor vikt vid det. 

Veckan som gått har passerat förbi i en dimma, så det har inte hänt så mycket. Alvin kom hem igår. Min underbara fina lilla älskling.. Vi har myst, kollat på film och spelat tvspel. Han är ju bra rolig. Han väljer film, han kollar en liten stund och sen går han iväg och sätter sig på sitt rum och leker istället för att titta klart med mig.

Idag var vi på Tuna Park med mamma. Nessa var hos sin morfar och gudmor. Alvin fick lite pengar av mig så att han kunde köpa julklappar själv till dom han ville. Eftersom han ville köpa till mig så fick han först gå runt med mamma och så gick jag själv en stund. Sedan skulle han köpa till henne så då fick hon gå runt själv medans han gick med mig. Vi satte oss och fikade en stund tillsammans. Det var en riktigt mysig förmiddag och jag är så stolt över Alvin. Han fick en viss summa pengar och jag sa att han inte fick använda mer än det. Det skulle räcka till alla han ville köpa till. Han har köpt julklappar till 6 personer och det blev fortfarande pengar över! 

Jag minns när jag var liten. Då brukade farmor gå med mig på stan och köpa julklappar. Jag tyckte det var så himla mysigt och det var därför jag bestämde mig för att Alvin skulle få göra det i år också. Han har även bestämt helt vad han ska köpa till alla också. När han skulle köpa till mamma så frågade jag om vi skulle gå in på Dimoda och titta lite. Han sa nej med väldigt bestämd röst. Och sen sa han att han visste precis vart vi skulle gå. Jag följde bara efter. Han fick även betala helt själv, även om jag höll i pengarna under tiden.

Jaja.. Nu är dagen "över" och det är julafton om mindre än 24 timmar. Jag tänkte att jag har nog inte så mycket kvar. Jag är klar med julshoppingen osv. Sen slog det mig nu på kvällen. Imorgon måste jag hänga in all den rena tvätten, dammsuga alla rum och städa allt som behöver städas. Jag måste skala potatis och fixa sånt på kvällen. Jag kom även på att jag glömt handla våtservetter och sen glömde jag slänga sopor idag. Vilket betyder att jag måste gå ut imorgon fast jag inte hade tänkt det. Mitt i allt det så ska jag se till att laga mat och ta hand om båda barnen också. 

Jag beslutade mig faktiskt för att skippa uppesittarkvällen. Jag känner redan att jag har för mycket imorgon så även om jag tycker det är ganska avkopplande så blir jag nog bara mer stressad om jag vet att jag ska titta på det. Och på grund av att jag känner mig så stressad inför morgondagen måste jag slå in julklapparna nu. För jag tror inte jag hinner det imorgon. Bara hoppas på att jag får i alla fall lite sovmorgon imorgon.

Jag råkar ha bytt hårfärg också...
Till top