All About Arasen

Hjälplös

Tankar och sånt Permalink0
Min mamma är världens bästa! Hon kom hit idag och bäddade rent min säng och städade badrummet åt mig. Dessutom fick hon gosa lite med Nessa så jag kunde äta frukost också. Hur underbar är hon inte? Det enda negativa är att jag får sjukt dåligt samvete för att andra måste hjälpa mig. Det suger rent ut sagt! Jag avskyr att känna mig såhär hjälplös.

De senaste dagarna har jag märkt att mina fötter har börjat svullna igen. Jag vet inte riktigt varför, men min balans är inte helt på topp hela tiden. Fötterna värker konstant och ingenting jag gör verkar hjälpa. Jag har även känt mig lite smått yr idag. När jag har tänkt ta tag i små saker (typ fjärrkontrollen osv) så har handen inte riktigt hamnat där jag har tänkt alla gånger. Jag har missat med några millimeter. Vissa småsaker har jag tappat greppet om och tappat.

Det här gör mig rädd. Jag inser att det antagligen kommer att bli bättre efter sprutorna och järndropp, men fram tills dess..Tänk om det blir värre igen. Jag är helt ensam med Nessa. Tänk om jag tappar balansen när jag ska gå och byta blöja på henne eller nåt? Jag måste försöka att inte tänka på det, tanken skrämmer mig alltför mycket.

Skulle aldrig förlåta mig själv om jag snubblade för att jag tappade balansen och du ramlar i golvet. Hemskaste tanken någonsin.
Till top