All About Arasen

Jag råkade visst...

Shopaholic Permalink0
Idag skaffade jag skjuts så jag kunde åka och köpa en vattenkokare. På senaste tiden har jag ju som sagt börjat glömma bort vattnet på spisen och jag tycker det är så läskigt. Så jag ville ha en vattenkokare med automatisk avstägning, så att jag slipper glömma bort att stänga av.

När jag strosade runt och tittade omkring vad de hade så såg jag en mikro som inte kostade allt för mycket. Jag har tänkt att jag behöver ha en ny mikro ett bra tag, men jag har inte prioriterat det. Dels för att jag har känt att jag inte har haft råd, men också för att jag har velat ha en där man kan se hur många minuter och sekunder det är kvar. Jag har inte hittat så många såna. 

Min gamla mikro är redo att ge upp när som helst, så det var verkligen bra att jag köpte en ny idag. Min gamla värmer inte upp maten så fort som den ska. För några veckor sen skulle Alvin äta en pan pizza och på förpackningen stod det två minuter i mikro. Den var visserligen inte frusen, men den var inte färdig heller. En minut extra behövdes för att den skulle bli klar. Och så har det inte varit förut. Då har två minuter räckt för att den ska vara färdig och rykande het.

Dagens fynd
Till top