All About Arasen

Hemläxa för mamman

Tankar och sånt Permalink0
Vi fick väldigt bra tips på BUP idag. Dom tycker att det ligger mycket på skolan och inte lika mycket på mig och Johan, så det kändes ju ganska skönt. Vi pratade om att det känns som att det är vårat ansvar för vad som händer i skolan, men att det egentligen är skolans ansvar.

För att göra det lite tydligare så ska jag inte ge Alvin utegångsförbud även om han har bettet sig illa i skolan. Vilket för mig känns ganska fel eftersom jag på ett sätt vill markera att han har gjort fel, men samtidigt väldigt skönt för då blir det inte lika jobbigt när han kommer hem. Jag tyckte att det verkade lite konstigt, men BUP menade på att det som händer i skolan ska stanna i skolan. Är det så att Alvin vill prata om det så ska han självklart få göra det, men jag ska inte "straffa" det dåliga beteendet.

Vi ska också börja fokusera mer på de bra sakerna som händer och som Alvin gör. Så att vi stärker banden lite mer. Jag tycker redan att vi har en ganska stark relation, men det skadar inte att stärka den ännu mer. Det kändes riktigt bra efter mötet faktiskt. Och mötet var inte alls kort idag. Jag förväntade mig en timme, som det brukar vara. Men när vi var klara hade det nästan gått 1½ timme. 

För dig skulle jag göra vad som helst 
Till top