All About Arasen

Äckligt, äckligt, äckligt. Så jävla äckligt!

Borderline/DBT, Det som kallas vardagen, Tankar och sånt Permalink0
Idag har varit en väldigt upp och ner dag. Jag skulle ha åkt i väg på förmiddagen, men eftersom det blev så sent igår och jag sov så dåligt inatt så orkade jag inte. Jag fick dock en ny chans att gå imorgon, men det är bara då så jag måste verkligen dit imorgon. Då spelar det ingen roll hur trött jag är. Misstänker ju att den här natten kommer bli ungefär liknande eftersom hon somnat precis samma tid idag.

Jag klankade ner på mig själv otroligt mycket efter att jag inte kommit iväg. Så jag bestämde mig för att göra något bra istället. Jag har tänkt lägga ut grejer till försäljning hur länge som helst, men det har bara inte blivit av. Så idag tog jag mig i kragen och släpade fram allt och fotade och la sen upp.. Jag vet inte riktigt varför, men jag tyckte att det var jättejobbigt att lägga upp och skriva priser på saker. 

Jag är inte speciellt bra på att veta vad saker är värda. Och jag tror att det inkluderar mig själv. Det är som min gode man sa till mig häromdagen "Du tror inte ens att du är värd ett par hela skor på fötterna" (hon tröttnade förut på att jag gick runt i trasiga skor för att jag inte tyckte jag hade råd att köpa till mig själv, så hon köpte åt mig tillslut).  Och jag tror lite att det stämmer.. Jag vill gärna inte se mig själv som en girig människa och jag blir oerhört tacksam om någon hjälper mig med något eller ger mig något. Ofta blir jag förvånad över att någon vill hjälpa eller ge mig något. Lilla jag liksom. Det finns såna som förtjänar det mycket mer enligt mig. 

Det känns lite som jag kom in på ett sidospår nu. Hur som helst tyckte jag i alla fall att det var jobbigt. Så för att tänka på annat så kom jag på att jag kunde rensa i lite skåp och sånt. Så jag började i ett skåp. Jag hann ta ut så mycket som en grej. Sen gallskrek jag. Jag slängde in grejen i skåpet och sen smällde jag igen skåpdörren och gick ut och rökte. Jag rörde inte skåpet på flera timmar (eller.. jag har faktiskt fortfarande inte rört det). 

Jag såg nämligen ett kryp! Ett äckligt jävla kryp. Som var ca 2mm och väldigt ljus. Kryp är bland det äckligaste jag vet (kan vara så att det är på delad första plats med sniglar). Så jag ringde Johan och bad honom om hjälp. För krypet kunde inte vara kvar där, men jag vågade samtidigt inte ta rätt på det. Han kunde inte komma, så jag bad en annan bekant komma över istället. 

Hon kom över på direkten. Hon tog ut alla grejer ur skåpet och hittade TVÅ kryp till.. Dom var större än den första. Jag ryser av bara tanken så det här är svårt för mig att skriva. Det kryper verkligen på hela min kropp nu. Hon dödade krypen och spolade ner äcklen i toaletten. Sen rengjorde hon skåpet åt mig. Efter lite googling konstaterade hon (jag vågade inte titta på bilderna) att det antagligen var mjölbaggar. Jag tyckte det lät lite konstigt eftersom jag har hört att dom lever i skafferier och jag rensade mitt nyligen och gick igenom varenda hylla och varenda kartong och där fanns ingenting. Men enligt google så var det i alla fall mjölbaggar. Så sjukt jävla vidrigt. 

Jag kan nästan garantera att jag kommer drömma mardrömmar om kryp inatt. Resten av kvällen tog jag det bara lugnt med Nessa. Alvin satt mest på sitt rum. Som vanligt. Så jag satt och kollade på film samtidigt som jag lekte lite med Nessa. Jag har startat 4 filmer allt som allt idag. 2 av dom såg jag klart, men det var bara 1 som jag tyckte var bra. Nu minns jag inte vad den heter bara för det, men Matt Dillon hade huvudrollen och han är en skådis som jag verkligen tycker om.

Jag hann även titta på dagens avsnitt av Paradise Hotel. Annat jag har hunnit göra idag är att upptäcka att jag och mina syskon är alla tre födda på en fredag (inte konstigt att mina syskon är födda på en fredag båda två, men tyckte det var kul att jag också var det). Städat på hatthyllan hann jag också med. Jag har dessutom gått i pjamas HELA dagen och bara njutit (förutom när jag klankat på mig själv och varit livrädd för kryp). Nu är det dock dags för sängen, för nu har Ness verkligen somnat. Och det betyder att jag också får sova. God natt på er. Dröm söta drömmar.

 
Till top