All About Arasen

Teaterdröm, dum mage och ny lampa

Det som kallas vardagen, IBS, Teater Permalink0
Den här dagen började inte alls bra. Jag väckte mig själv, min kärlek och Nessa genom att skrika ut en replik i sömnen! Jag drömde att jag spelade teater och det var min tur att säga något. Jag skulle improvisera lite och sen vaknade jag av att jag hörde mig själv skrika "Jag vet inte hur man gör". Jag ville sjunka så långt ner genom jorden då kan jag säga. 

Dagen blev inte bättre när jag upptäckte att min mage var i sån pass obalans att jag fått svavelrapar. Det var jättelängesen jag hade det. Normala människor får det när de är magsjuka typ. Jag får det när min mage är i total obalans, men jag förstår inte helt hur den kan vara det. Jag tycker ändå att jag har ätit hyfsat okej? Jag hade ju tillochmed laktosfri mjölk i maten igår. Jag mådde så illa av mig själv imorse att jag knappt ville pussa kärleken hej då när han gick till jobbet. Skrev till honom senare och förklarade varför jag varit så anti på morgonen. Nu har det gått över som tur är. 

Fastighetsskötaren kom dessutom hit en liten stund efter att kärleken gått till jobbet. Det var något fel på min lampa så jag ringde och felanmälde det i fredags. Han bytte ut hela lampgrejen och sen funkade allt. Tills han skulle släcka lampan. Då gick det inte. Der var någon sladd i lamknappen eller nåt sånt som hade flyttat på sig. Han passade även på att fixa mitt proppskåp som inte är så bra. Det hade inte bytts sen huset byggdes och han blev förvånad över att jag fortfarande hade det gamla kvar. Han uppgraderade det så nu håller jag tummarna på att propparna inte går så ofta som de gjorde förut.

 


Till top