All About Arasen

Min kärlek

Det som kallas vardagen Permalink0
Alltså min karl är ju helt jävla fantastisk! Han är precis ALLT jag vill ha och lite till. Jag trodde aldrig jag skulle träffa någon som var sådär cheesy romantisk som jag vill ha. Jag har alltid tänkt att sånt bara händer på film och att jag får lära mig leva utan det. Filmromantik är något jag alltid har velat ha. Någon som dyker upp fast jag tror att han ska vara hemma. Någon som överraskar mig spontant med något gulligt. Någon som faktiskt håller om mig under en hel film (det är tydligen svårast att hitta konstigt nog).

Igår ville jag vara sådär superdupercorny och ha typ världens mest romantiska kväll. Det var elva år sedan han blev min första gången. Jag hade bestämt mig för att bjuda honom på mat och redan efter att jag sagt det så ångrade jag det. Jag kan laga mat, men jag föredrar att fuska mycket (typ pulversåser och sånt). Dessutom.. Vad fan lagar man för mat om man ska imponera på en kock? Jag bestämde vad jag skulle laga för mat strax innan jag åkte ner på stan.

Jag var tvungen att gå till apoteket och hämta ut en p-stav. Jag åkte till barnmorskan och satte in den och sedan fick jag skjuts till Ica Maxi så jag kunde handla allt jag skulle ha. Jag råkade glömma fetaost, men det var inte så viktigt så det gjorde ingenting. När jag kom hem fick jag världens chock. 

På bordet stod det toast skagen. Min absoluta favorit när det kommer till förrätter. Och den var så fin.. Och så himla god! Han kan verkligen det där.. Jag misstänker att han säkert har gjort såna ganska många gånger, men ändå. Tände ljus gjorde han också. Efteråt satt vi och myste i soffan framför lite olika tvprogram. 

Jag tog mig i kragen och började med maten. Jag hade bestämt mig för lövbiffrullader. Jag kände på mig att något skulle gå fel eftersom jag nojade så mycket, men det gick hyfsat smidigt. Jag svor bara några gånger. Jag tände lite ljus i vardagsrummet och började ta fram bestick och sånt. Jag la upp maten på tallrikarna och skulle precis bära ut maten när jag tappade ena tallriken i golvet. 

Maten låg på golvet och tallriken gick sönder. Jag fick ett litet utbrott och gick ut och rökte. Sedan la jag upp resten av maten som fanns på en ny tallrik och bestämde mig för att äta innan jag städade rätt på det. Mest för att inte maten skulle kallna ännu mer. Jag äter ganska sakta och min kärlek blev därför klar med sin mat före mig. Under tiden som jag åt klart så gick han in i köket och städade rätt på min röra. Jag blev jätteförvånad för han behövde inte alls göra det, men jag tycker det var supergulligt att han gjorde det. 

Resten av kvällen kollade vi på tv och spelade lite spel innan vi la oss. Kvällen blev bra tillslut, men jag blev lite besviken över att allt jag planerat inte gick så bra. Jag hade tänkt ha massa rosblad på sängen, men dom hade inte så många röda rosor på maxi så det gick inte. Jag köpte en bukett och ställde på bordet istället. Jag hade tänkt ställa ljusen som ett hjärta, men när jag tappade tallriken så glömde jag bort det. Jaja.. Jag tror nog min kärlek blev nöjd i alla fall. 

Imorse låg vi och kramades en stund innan han var tvungen att gå till jobbet. Han började extra tidigt idag, så jag fick sakna honom extra länge idag. Nu är det bara ett par timmar kvar tills jag får se honom igen. Och jag blir bara kärare för varje dag som går. Jag undrar hela tiden vad det är för bra jag har gjort eftersom han kommit in i mitt liv. Jag bara vet att han aldrig någonsin skulle göra något för att medvetet såra eller göra illa mig. Han kommer aldrig någonsin behandla mig illa. Jag har nog aldrig känt mig så trygg och säker med en kille förut som jag gör med honom. 

 
 
 
Till top