All About Arasen

En vanlig vardag

Det som kallas vardagen Permalink1
Idag hade jag tänkt att tvätta. Jag ligger sjukt mycket efter med tvätten och när man har en son som skitar ner sina kläder varenda dag så byggs det ju bara på. Jag känner mig dock jätteseg idag så det blir nog tvätt imorgon istället. Jag hade visst lite svårt att somna igår och somnade när klockan var närmare två. Nessa vaknade vid fyra. Och efter det har jag varvat mellan att vara vaken och sova.

När jag sov som allra skönast blev jag väckt av att telefonen ringde. Det var kyrkan som ville bestämma en tid vi skulle ses på och gå igenom allt inför dopet. Det mötet blir av på måndag. Jag är en aning orolig över hur jag kommer må den här månaden. Jag har så mycket inbokat i oktober. Och om det är något jag vet så är det att mycket inbokat betyder mycket stress för mig. Och stress är inte min starkaste sida. Snarare en av de sämsta. Men en del av grejerna är roliga så jag hoppas det går bra ändå.

Nu ska jag försöka peppa mig själv så jag kan gå till affären. Jag har verkligen ingen lust, men jag måste. Vädret gör inte direkt att det känns roligare heller. Och sen måste jag komma på vad vi ska äta idag. Jag vill äta riktig mat, Jag har ätit dåligt nu i ungefär en vecka och jag känner att det inte är speciellt bra. Det måste bli lite ändring på matvanorna känner jag, men jag vet inte riktigt vart jag ska börja.



 
#1 - - Anonym:

Hej! Jag har 3 barn som jag ofta är ensam med. Middagarna måste gå snabbt och vara enkla. Försöker planera för veckan så att jag kan använda rester en dag, i form av pastasås, eller omelett eller stekt ris med köttrester och grönsaker. Tänker potatis 2-3 dagar i veckan, ris och pasta resten. Lägger till grönsaker, antingen enkel sallad med sallad, gurka, paprika och tomater, eller kokta, som ärtor, broccoli, skärbönor. Eller stekta, tex. squash, spenat, paprika, lök och champinjoner. Så kött, lunchkorv eller fisk. Lax, fiskpinnar, fiskbullar. Potatismos med spenat eller broccoli i. Omelett med tomater och rester av kokt potatis, lite skinka, nåt grönt i. Jättegott! Spagetti med köttfärssås (påse med köttfärskryddor) med lite rivna morötter, svamp och lök i. Köttsoppa med potatis,kålrot, morot och rotselleri, köttbitar och korvbitar. Enkel fiskgratäng m. ris till - skiva frusen torsk, lägg i form, salt, peppar, klicka över smör och creme fraiche och torkad dragon. In i ugnen. Eller tunnskiva kycklingfilé, stek, + baconbitar, gör sallad, gärna med fetaost, ha allt i pitabröd med god dressing. Jag skär ofta upp en massa grönsaker och använder de till olika rätter under veckan. Ibland har vi bara spagetti med riven ost, körsbärstomater och ketchup, evt pesto. Nudlar, lax och ärtor, soja och sweet chili sås:-) Kolla också http://www.ica.se/recept/barn/ Jag tycker matkassar är ganska onödigt! Lycka till. Kram

Svar: Men åh! Tack så mycket för alla tips <3
aboutarasen.blogg.se

Till top