All About Arasen

If at first you don't succed, try and try again

Made by me Permalink0
Inatt sov jag inte så bra. Nessa var vaken ett tag inatt.. På grund av det så var jag jättesur imorse. Nessa var gnällig så mitt humör svajade otroligt mycket. Jag hade tänkt att sova middag när Nessa gjorde det, men jag insåg att jag hade saker att göra så det gick inte. 
 
Med tanke på mitt humör så ville jag inte göra något alls egentligen. Så min kärlek fick dammsuga. Han började sent ikväll, så han hade faktiskt tid idag. Han lagade mat idag också! Hurra! Det blev pasta och pastasås.. Och det är så sjukt gott! Vi satt tillsammans vid nya bordet och jag tände lite ljus.. Så mysigt! 
 
Förutom att jag har varit grinig och ätit mat så har jag även hunnit med lite annat. Jag har satt ihop och dekorerat världens fulaste pepparkakshus (färdigköpt) (gör inget att det är fult, det ska ätas upp om drygt en vecka). Jag har gjort färdigt ett pysselprojekt i form av ett tittskåp med lite jultema. Det blev inte riktigt så bra som jag hoppats och jag är faktiskt inte helt 100 på om jag är färdig än, men jag tror det. Jag kan visa bild någon dag framöver.. 
 
Och sen har jag lyckats på andra försöket att torka apelsiner. Jag provade innan Nessa blev sjuk, men då var skivorna för tjocka och dom torkade inte. Idag skar jag skivorna så tunna att dom nästan gick sönder. Många skivor gick sönder och fick kastas, men de få som lyckades bli tunna och fina blev faktiskt bra. Några blev dock brända för jag glömde bort att dom var i ugnen haha.. Frågan är ju nu.. Vad ska jag göra med apelsinerna? Jag har ingen lust att trä dom på tråd och hänga upp, men inspirationen tryter lite. Jag har satt några i en blomma jag har, men resten då? Idéer?
 
 
Till top