All About Arasen

Inget annat än magsjuka

Det som kallas vardagen Permalink0
Och varför skulle Alvin få klara sig då? Klockan fem imorse väckte han mig och sa att han kräkts ner hela sin säng. Han bad väldigt mycket om ursäkt för att han väckte mig, men jag sa att det var bara bra att han väckte mig. Jag bäddade ner honom i soffan och tog fram hinken bredvid.  Och sen dess har det hållt på. 

Det känns som att jag och Nessa fick mycket lindrigare än vad Alvin fick. Jag tycker så synd om honom. Han mår så dåligt. Dels har han ont i magen och blir matt i kroppen av alla kräkningar, men också på grund av att han missar skolan. Han missar sitt favoritämne idag (slöjd) och på torsdag missar han lucia. Lucia som han längtat efter och pratat om så länge. Där han skulle få vara konferencier och hålla i allt. Han skulle säga vilken låt som skulle komma när osv.. Han har pratat så mycket om hur stolt han är eftersom det är en stor ära osv. Och så går han och blir sjuk. Det är inte rättvist! 
 
Nessa är pigg, men hon kan ju inte vara på golvet så mycket. Hon går ju direkt till hinken då och den måste ju stå där. Hon verkar förhoppningsvis vara bättre i magen. Nu har hon inte varit lös sen igår kväll.. Jag håller tummarna.. Jag är piggare också.. Inte jättemycket, men jag känner ändå att jag har lite mer ork idag. Och tur är väl det när jag behöver passa upp på Alvin.  Jag behövde ju tex göra rent hans madrass osv..
 
Nu hörde jag precis att Nessas mage inte alls är bättre.. Så jag ska gå och byta en sån blöja nu.. Två magsjuka barn känns inte sådär jätteroligt måste jag säga. Jag får väl vara glad över att båda inte kräks samtidigt.. Det är ju i alla fall något.. 
Till top