All About Arasen

Nu är det snart dags

Underbara Jul Permalink0
Imorse var jag en sväng till Tuna Park med min kontaktperson. Jag ville köpa en sista julklapp och kläder till på söndag. Jag visste precis vad jag var på jakt efter i klädväg och jag är förvånad själv över att jag vill ha just det. Det är inte alls min stil, men det kändes juligt och jag tror att det kan bli väldigt fint. 
 
Jag såg en klänning ganska direkt som jag kände passade perfekt in på vad jag hade tänkt. Jag hade inte tänkt prova den, men min kontaktperson mer eller mindre tvingade mig. Jag provade två klänningar till.. Jag valde ändå den som jag såg först ändå. Dels för att den passade bäst på mig, men också för att det faktiskt var precis vad jag hade tänkt. Vad det blev för något får ni se efter julafton. Jag vill inte visa min outfit riktigt än. 
 
Hemma har det inte hänt så mycket idag. Alvin kom hem. Han hittade några julklappar under sin gran som han fick öppna (eftersom han inte var här igår och kunde öppna dom då). I hans julklappar fanns massor av lego. Gissa vem som blev lycklig och försvann in på sitt rum på en gång? Efter ett litet tag bad han min kärlek om hjälp och sen såg jag inte nån av dom förrän min kärlek kom och sa att han var tvungen att gå till jobbet. Dom hade haft så roligt att han nästan glömt bort tiden. Det var ju lite gulligt.
 
Tyvärr så tappade Alvin ena bygget i golvet när han skulle ställa upp det i bokhyllan.. Så den gick ju i ganska många bitar. Min kärlek börjar ganska tidigt imorgon och han ska även göra köttbullarna innan jobbet, så han hinner nog inte hjälpa Alvin imorgon heller.. Men det kommer ju fler dagar. Och mer lego.. 
 
På kvällen har Alvin och jag haft riktigt julmys. Vi har tittat på Elf och slagit in julklappar. Det var första gången han såg Elf och han verkade tycka om den. Nånstans mitt i filmen så sa han att han vill se klart filmen fort så att han kan lägga sig fort så det blir imorgon fort. För då är det uppesittarkväll och jag har ju lovat att han ska få vara vaken och se hela. Han är jättespänd inför den här nya traditionen. 
 
Vi får besök av en bekant vi inte har sett på ett tag. Vi tänkte spela bingolotto och äta lite pepparkakor och dricka lite julmust osv. Det blir nog trevligt tror jag. Frågan är om Alvin kommer bli uttråkad och om han kommer orka vara vaken till midnatt.. Det återstår att se. 
 
Jag har i alla fall accepterat att jag inte kommer hinna allt jag ville göra. Allt det viktiga är färdigt. Maten står min kärlek för så den behöver jag inte bry mig om.  Alla julklappar är köpta och inslagna. Min årliga juldusch är tagen (där jag skrubbar lite extra och sånt, jag vet inte varför jag bara gör det en gång om året?). Julgodis är köpt. Julstämning i lägenheten finns.. Julstämning inuti mig finns.. Så nu ska jag försöka släppa all stress.. Jag är färdig! Nu kan julafton komma. Ska bli så mysigt! Jag längtar!
 
Till top