All About Arasen

Red Lightbox

Made by me Permalink0
Idag har jag tillverkat en egen lightbox. Jag har velat ha en ett tag, men länge funderat på om det verkligen är värt pengarna. Så såg jag en tjej som gjort en egen i en diy-grupp på facebook.. Och då bestämde jag mig för att göra en också. 
 
Jag hatar att skära i kartong för jag kan verkligen inte skära rakt. Så jag är inte helt nöjd med alla skarvar och så. Dom små bokstäverna var också sjukt svåra så jag är inte helt nöjd med dom heller, men det var de bästa jag kunde få till och dom är fastlimmade nu så dom sitter där dom sitter. 
 
Min lightbox är gjord av mestadels kartong. Kartongen har jag målat röd och limmat ihop med limpistolen. Innan jag limmade ihop allt fäste jag en ljusslinga på insidan och satte dit rött silkespapper. Till hjärtat och bokstäverna använde jag bara svart papper. 
 
Även om jag inte är helt nöjd med vissa småsaker så är jag ändå väldigt nöjd överlag. Jag har ju ändå gjort den själv och den är unik. Den är min och jag gillar den helt enkelt. Jag vet bara inte riktigt vart jag ska ställa den. Mitt utrymme att ställa saker på har tagit slut för länge sen..
 
 
Till top