All About Arasen

Inga rutiner här inte

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag har jag haft en jättebra dag. Jag fick vakna upp bredvid min kärlek, Johan tog Nessa så jag kunde få sova lite extra för att jag sov dåligt inatt och Alvin har varit hur gullig som helst. Egentligen var han på dåligt humör imorse, men någonstans ändrades humöret och han var jätteglad resten av dagen.

Alvin och jag bestämde oss för tacos idag och vi passade på att äta det medan Nessa sov middag. Samtidigt kollade vi på spy kids 2 och han gillade den (har försökt att han ska se spy kids hur länge som helst, men han har inte velat). Efter maten så sa han "Det här gör jag för att jag vill vara snäll mot dig idag" och sen började han duka av. Han tog tillochmed min tallrik, så jag behövde inte göra något alls.  När Nessa vaknat lekte han med henne en stund tills filmen var slut och bosatte sig på sitt rum resten av kvällen.

Strax efter tio somnade Nessa. För tredje kvällen i rad. Jag tänkte att det var ganska skönt, jag kanske har fått in en rutin. Att hon somnar runt tio och vaknar runt åtta.. Jag borde nog inte ha tänkt den tanken för när jag började göra mig klar för sängen strax efter ett så vaknade hon igen. Först skrek hon i panik så jag gav henne alvedon. Jag tror att hon har tänder på gång igen och det lät verkligen som hon skrek av smärta. Hon försökte somna om, men det gick inte. Så nu är hon fortfarande vaken. Så mycket för den rutinen.

Imorgon ska vi till Ica Maxi och handla lite. Vi ska träffa min kontaktperson. Lite sovmorgon blir det i alla fall för Alvin har ju lov denna vecka. Och efter det ska jag få träffa Harren. Vi ses alldeles för sällan och nu får jag två gånger på en vecka! Hur lycklig är inte jag över det?! Men det är imorgon. Nu är det nu och nu ska jag försöka få henne att somna om igen för hon har börjat gäspa lite. Önska mig lycka till så att jag inte behöver vara uppe hela natten.

 
Till top