All About Arasen

Prinsessan är hemma

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag kom Nessa hem. Jag var lite orolig över att hon skulle komma för tidigt för jag sov jättedåligt inatt, men jag hann vakna till och jag hann till och med göra lite saker innan hon kom hem. Men det var otroligt skönt att få hem henne måste jag säga. Min lilla flicka. 

Jag var uppe hos Johan innan hon kom hem. Han mådde inte så bra och behövde låna min febertermometer. Han hade inte feber, men han hade fått konstiga utslag i ansiktet. Han frågade mig en fråga som har ekat i mitt huvud hela dagen. Vad önskar jag mig när jag fyller år? Det är ju tydligen bara en månad kvar ungefär. Det lilla som jag faktiskt önskade mig fick jag i julas så jag har verkligen inten aning. Det här är en svår nöt att knäcka, men jag kommer väl på något till slut.

Johan och dom åt Tacos igår och när dom sa det blev jag sjukt sugen på tacos. Innan jag sagt till min kärlek vad jag var sugen på så sa han att han var sugen på tacos. Så det var ganska givet vad vi skulle äta idag. Riktigt gott var det också. Vi åt upp resterna på kvällen sen också. Han räknade ut att vi tillsammans åt ca 700g köttfärs idag. Det tyckte jag var lite roligt (och ganska mycket, inte undra på att jag går upp i vikt?)

Nessa har varit hur mysig som helst. Vi har lekt lite. Hon har sprungit runt (mest backat, men några små steg framåt) i sin läragåstol. Hon har fått äta riktig mat, men hon är inte sådär jätteförtjust i det fortfarande. Hon har varit lite smågnällig och hon har somnat på mitt bröst idag (hon gör nästan aldrig det, så det är lite extra mysigt när det händer). 

Jag har ungefär gjort minsta möjliga ansträgning idag. Det har varit otroligt skönt! Även om jag har tagit hand om Nessa har jag ändå kunnat ta det hyfsat lugnt idag. Och det har faktiskt behövts. Inte för att jag gjort sådär jättemycket de dagar jag varit barnledig, men jag har haft mycket inre stress pga vissa saker. Därför behöver jag avkoppling och att ta det lugnt. Allt för att minimera min inre stress.

Ness somnade sittandes i mitt knä tidigare idag. Hon vägrade somna i famnen, men tillslut orkade hon väl inte hålla ögonen öppna längre.
Till top