All About Arasen

Varför kan jag bara inte säga vad jag tycker?

IBS, Tankar och sånt Permalink0
Idag har jag haft en sån där tänkardag. Jag har tänkt och tänkt och tänkt.. På det mesta som rör mitt liv, men mest på människorna som finns här runt omkring. Jag har tänkt på människorna som verkligen betyder något för mig. Människor som mina föräldrar, pappas fru, min kärlek, mina barn, mina bästa vänner. Människor som jag helt enkelt inte vill vara utan. 

Jag har tänkt på personer som jag har i mitt liv som antingen får mig att må dåligt av olika anledningar eller helt enkelt är falska. Människor som jag egentligen inte vill ha i mitt liv, men av olika anledningar kan jag inte göra mig av med dom. Antingen för att jag tycker om dom trots hur dom får mig att känna eller för att jag helt enkelt inte kan av andra orsaker. 

Jag har haft så god lust att säga vad jag tycker och tänker idag. Exempel "Du får mig att må såhär och du bryr dig inte ens. Du påstår vara någon som står mig nära, men allt är bara skitsnack! Försvinn ur mitt liv tack!" Men det kan jag inte. Det går inte. Det skulle skapa för mycket problem och drama och jag orkar inte med sånt heller. Det känns lite som pest eller kolera, men jag försöker sakta men säkert distansera mig från olika personer som får mig att må dåligt. 

Hawaii var i alla fall världens bästa ängel idag! Jag visste att jag inte skulle ha skrivit som jag gjorde igår, för gissa vad jag gjorde idag? Spenderade ungefär hela förmiddagen på toaletten. Raparna var dock borta som tur var. I alla fall. Jag kände att jag inte vågade gå ut och handla och jag hade ingen snäll mat för magen hemma. Så Hawaii åkte och handlade åt mig. Hon bor inte ens nära mig. Jag började gråta av tacksamhet när hon erbjöd sig. Så fin människa! 

Magen är lite lugnare nu efter att ha ätit snäll mat. Det känns skönt, men samtidigt känner jag att den inte är helt bra så det får bli snäll mat imorgon också. Imorgon behöver jag nog dock ha någon sås till.. Det blev väldigt torrt att äta ris och kyckling bara som det var. 

 
Till top