All About Arasen

Jag är rädd

Tankar och sånt Permalink0
Idag har Nessas pappa, farbror och farmor varit här på besök. Efter det har det inte hänt så mycket idag. Både jag och Mattias har haft jätteont i huvudet. Eftersom jag tagit ipren, vilat och druckit vatten känns det som om det är något annat. Det har inte känts som vätskebrist eller så. Jag funderar på om det kan vara vädret eller något. 

När jag ändå är inne i lite "klagospår"... Jag har fruktansvärt ont i ryggen. Än så länge kommer det och går. Det beror på vilka ställningar jag sitter eller ligger på. Jag vet inte riktigt vad jag tror om varför jag har ont. Men det gör mig rädd.. Jävligt rädd faktiskt. Jag får flashbacks från förra året och är rädd att det ska hända igen.

Jag har läst lite om inflammerad bukspottkörtel. Inte nu, men för ett tag sen. Jag tänkte att det kan ju vara bra att veta vad det är jag har haft. Jag läste på lite igen för några veckor sen. Och nu när jag har börjat få ont i ryggen så undrar jag.. Och tänker på det massor.. 

En av dom vanligaste anledningarna till att man får bukspottkörtel är för att man dricker för mycket. Det var inte därför jag fick det. Jag dricker ju inte så ofta. Jag fick det på grund av gallan som också är en vanlig orsak. I alla fall.. Jag läste att om man en gång har haft det förut, så finns det chans att få det igen. Och då är risken att man kan få det kroniskt. 

Nu är väl chansen inte jättestor kanske att jag får det igen. Just eftersom jag faktiskt inte dricker så ofta. Men jag vet inte. Jag har haft lite ont i ryggen. Det började i lördags.. Jag drack i fredags. Det har säkert inte med det att göra alls.. Jag har inte alls lika ont som jag hade förra året heller. Jag blir bara sjukt rädd att det ska hända igen.. Jag blir rädd så fort jag känner något i ryggen.
 
Bilder från förra året
 
Till top