All About Arasen

Jakten på jeans och minikonsert

Idag har det hänt massor av roliga saker. Jag ringde mamma för att kolla hur vi skulle göra idag. Vi bestämde att istället för massagen så skulle vi äta lunch tillsammans på stan. Det var mycket trevligt. Efteråt shoppade vi lite. Hon köpte en väldigt fin topp och jag köpte fler BHar.. Så skönt att äntligen få det gjort.

Jag tänkte även köpa ett par byxor, Jag har ju inga jeans jag kan ha längre och jag vill väldigt gärna ha i alla fall ett par. Jag hittade ett par jeans på HM som jag tyckte var ganska fina. Jag såg att största storleken på just dom var stotlek 42 (obs! vanlig klädstorlek, inte den speciella för byxor). Jag trodde verkligen att dom skulle passa mig. Jag gick in i provhytten och tog på mig byxorna. Resultatet chockerade mig. 

Byxorna var trånga att få på. Det gick inte att få igen knappen. Jag som har haft medium i hela mitt liv kan inte ha storlek 42. Nog för att HMs storlekar inte är kända för att vara normalstora, men jag har ALLTID handlat mina kläder där. Hade jag haft en dålig dag hade jag nog börjat gråta. 

Jag vet att jag inte är tjock. Jag har en utstående mage som gör att många tror att jag är gravid, men jag är inte tjock. Byxorna inne på HM idag fick mig att känna mig just det. Jag bestämde mig dock för att inte ge upp. Jag tänkte att det måste ju finnas någon affär som säljer kläder som jag tycker om som samtidigt har jeans som jag får på mig.

Jag gick in på Carlings. Dom har ganska mycket jeans där och väldigt mycket på rea. En win-win tänkte jag. Så var det inte. Den storleken som passade mig som dom hade inne nu fanns inte på rea. Dom kostade 1000 kr. Byxorna passade i midjan. Resten satt inte bra alls. Och dom hade ingen annan modell i den storleken inne just nu. Varken på rea eller på ordinarie pris.  Jag köpte inte jeans som passar dåligt för 1000 kr. Det kändes som en dålig investering. Hon sa åt mig att prova gå till MQ istället. Dom hade liknande jeans där. Dock inte ett enda par som jag hittade i min storlek.

Jag gav upp hoppet helt. Det går inte att hitta ett par jeans som passar mig bra här. Så jag gick in på Gina Tricot istället. Jag vet hur små storlekar dom har där och jag vet att jag aldrig någonsin har kunnat ha deras byxor. Dom är helt enkelt för små. Jag tänkte att jag kanske kan hitta någon fin tröja eller något. Men så låg dom där. Som en glänsande nål i en annars så matt myrstack. Storlek 44. Jag tvekade.. Jag provade dom ändå.. Och passformen var perfekt. Verkligen perfekt. Som gjorda för mig. Jag funderade inte ens. Jag köpte dom på en gång.

Efteråt gick jag runt ett tag till på stan. Fast ensam. Mamma hade gått och fikat med en kompis. Jag hittade inget roligt så jag ringde Robin och så åkte vi till Tuna Park istället. Jag hittade inte så mycket där heller, men det var trevligt att komma iväg en sväng. Han åt där, men jag var inte hungrig så jag satt bara med och tittade på när han åt. Efteråt skjutsade han hem mig.

Jag satt i godan ro och spelade spel på mobilen och tittade på Once upon a time när Lilith hörde av sig. Hon undrade om hon och hennes sällskap fick komma upp en liten stund. Dom var här i Årby och väntade på att hennes lillebror skulle uppträda. Det var tydligen Årbyfestivalen idag. Det fick dom så gärna. Jag följde dessutom med ut och tittade på honom sen. Han är så bra! 

När han hade uppträtt så åkte dom hem och jag gick upp till mig och fortsatte mitt tittande. Efter ett tag ringer min lillebror och frågar om dom får låna toaletten. Han, hans tjej och hennes kompis skulle se någon uppträda. Det är klart att dom fick komma upp. Det visade sig att brorsans flickväns kompis var en av Alvins kusiner. Jag har inte sett henne på flera år så det var jätteroligt att träffa henne. 

Nu vankas det sängen. Inlägget tog lite längre tid att skriva än jag trott, men det beror nog på att jag skrev så mycket mer om dom där jeansen än jag trott haha.. Så kan det gå.. Jag har ingen aning om när min kärlek kommer hem inatt, men förhoppningsvis sover jag redan då. God natt

En bild på när Xersize stod på scenen (min kompis lillebror)..
Till top