All About Arasen

Tacomiddag, Gripsholm Slott och Migrän

Det som kallas vardagen, Semester och utflykt Permalink0
Det blev visst en liten paus härifrån. I fredags var jag väldigt trött på kvällen och orkade inte blogga och igår hade jag en sådan fruktansvärd migrän att jag la mig ganska direkt efter att barnen somnade. Jag varken orkade eller hann inte. 

I fredags bjöd jag över min bror och hans tjej på mat. Det var riktigt trevligt faktiskt. Det var första gången som jag träffade henne en liten längre stund. Vi lagade maten tillsammans (Alvin hade bestämt tacos) medan min lillebror tog hand om Nessa. När vi pratade kom vi fram till att hon har samma mentor nu som jag hade när jag gick gymnasiet. Det tyckte jag var lite roligt.

Igår var jag, Alvin och Nessa på gripsholm slott tillsammans med min kontaktperson. Det har varit inbokat ett tag och jag såg verkligen fram emot att åka. Slottet är så fantastiskt fint och det var flera år sen jag var där sist. I efterhand hade jag nog hellre åkt utan barnen. Det hade blivit lättare, Alvin stressade fram genom hela slottet typ,, Och alla dessa trappor att bära upp vagnen för... Men det gick. Jag hann ju i alla fall kolla på allt fint.som fanns där inne. Jag dog lite inombords när jag såg de vackra tavlorna och möblerna. Speciellt alla vackra tak och allt detaljerat arbete.Så otroligt vackert. Jag får rysningar av bara tanken. 

Jag älskar gamla slott, ruiner och kyrkor. Det är nästan som tiden står stilla. Så kändes det lite igår också. Om man bortser från att jag blev lite halvstressad när Alvin sprang före. Alla stora målningar och de gamla sängarna, tapeterna och resten av möblerna.. Jag älskar det verkligen. Efteråt kastade jag och Alvin pengar i önskebrunnen som var utanför och sedan gick vi och åt lunch. Korv från macken blev det. En riktig festmåltid.

Hemma var barnen griniga. Det var varmt hela dagen och jag hade nog druckit lite för dåligt. På kvällen hade jag världens migrän. Allt kändes hopplöst så jag bröt ihop mitt från ingenstans. Jag ringde min kärlek och pratade en stund i väntan på att Alvin skulle somna. Sen startade jag en film och somnade till den..

Idag har det typ inte hänt någonting. Jag har fortfarande migrän, dock inte lika starkt som det var igår.. Det är mycket bättre, men det har inte direkt hjälpt att Nessa har varit grinig hela dagen.. Jag lyckades i alla fall sova en stund på dagen när hon sov middag.. Det var väldigt behövligt.. På eftermiddagen kom min underbara kärlek hit.. Vi har kollat på rederiet (vi är redan inne på säsong åtta nu, helt sjukt ju) och ska snart lägga oss.

Tre bilder från igår;

 
Till top