All About Arasen

Tröttmössa, min lilla lillasyster och ensamhet

Det som kallas vardagen Permalink0
Igår var jag supertrött.. Vanligtvis på kvällarna blir jag inte trött förrän runt ett-två på natten. Och det kan oftast vara svårt att somna även då. Igår var jag trött redan klockan tolv.. Så pass trött att jag knappt orkade sitta upp.. Det säger ganska mycket.. Vi gjorde oss klara för sängen och gissa vem som vaknade precis då?

Det slår ju aldrig fel! Dom dagar man är som tröttast är dom dagar man får sova minst.. Eller ja, nätter.. Hon vaknade till en gång på natten också.. Jag var supersur och supergrinig imorse för att jag var så trött... Jag ska inte påstå att den här kvällen har varit bättre.. Jag är inte lika trött som igår, men hon har redan vaknat tre gånger.. Jaja, det är ju ändå sånt man måste ta som småbarnsförälder. Det är ju tur att det inte blir allt för ofta ändå.

Annars har det varit en hyfsat bra dag. Min kärlek begav sig hem till sig för att sova där inatt.. Han ska jobba extra imorgon och ville vara säker på att få sova ut ordentligt inatt.. Min syster kom förbi ett tag på eftermiddagen och det var trevligt. Jag har saknat henne massor. Min lilla lillasyster.. Vi pratade lite och åt ihop... 

Imorgon ska Nessa få åka på semester över helgen. Alvin ska hem till Johan och min kärlek jobbar ju som sagt. Han kommer hem när jag redan sover så jag lär nog inte se honom alls imorgon. Om jag nu inte skulle råka vakna när han kliver innanför dörren mitt i natten.. Jag blir helt ensam. Och det ska bli så skönt.. Tycker jag nu.. Jag kan nästan garantera att jag är uttråkad och rastlös efter bara ett par timmar.. Jag hatar ju egentligen att vara ensam, men nu ser jag faktiskt lite fram emot det.

Till top