All About Arasen

Det där med midsommar

Tankar och sånt Permalink0
Usch! Jag har nästan ångest inför att vakna imorgon. Jag vill bara skippa hela dagen. Jag kommer vara ensam hemma med båda barnen. Min kärlek ska iväg och umgås med en kompis, så han kommer inte att vara hemma. Det har jag visserligen vetat om, men ändå. 

Alvin kände inte att han ville iväg till någon midsommarstång. Nessa är för liten för att förstå än så länge. Så vi kommer att vara hemma bara. Ensamma. Det kommer kännas som en helt vanlig dag. Så tråkigt. Det kommer säkert komma upp massa bilder på sociala medier innehållande midsommarfirande, grillad mat och vänner/släkt som samlas. 

Inte för att jag direkt känner för att dansa runt en midsommarstång eller så.. Men något annat än sitta hemma och ha en helt vanlig dag hade ju varit trevligt. En omväxling liksom. Men det får bli ett annat år. Jag har i alla fall köpt hem lite ostbågar och annat gott som vi kan mumsa på när det börjar bli kväll.. Den klassiska maten blir det också (fast utan sillen). Det fick Alvin bestämma. Jag blev förvånad över att det fanns så mycket potatis kvar på affären här för jag hörde att den var slut på andra ställen i stan. Så det är väl alltid något. 

Nu ska jag stänga ner datorn och släcka hela lägenheten. Sen ska jag försiktigt försöka väcka kärleken som somnat på soffan så att vi kan lägga oss i sängen. Jag är trött nu..
 
Till top