All About Arasen

En inte så lyckad städdag

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag hade jag tänkt ha en städdag. Det gick inte riktigt lika bra som jag hade tänkt. Jag har i alla fall lyckats bädda rent Nessas säng (jag gjorde det i fredags också, men hon kräktes så det var bara att byta igen). Jag har också startat två maskiner tvätt.. Försökte plocka lite i vardagsrummet, men med en liten huligan som tar fram alltl jag plockar undan gör att det inte blir helt enkelt.

Jag hade tänkt göra lite mer. Men min motivation var inte på topp idag. Mamma kom förbi och lämnade mina plåtar och lite sånt. Sen stannade hon på fika. Alvin lekte på rummet och Nessa låg i sin säng och sov. Mamma och jag satt och pratade lite i soffan när mamma somnade mitt i en av mina meningar. Antingen var jag sjukt tråkig eller så var hon verkligen jättetrött. Efter att hon vaknat bjöd jag henne på mat. 

Kvällen har varit lugn. Nessa har inte varit på det bästa humöret på eftermiddagen. Jag vet inte riktigt varför, men hon kan väl inte vara på bra humör jämt. Nu sover hon i alla fall. Hon somnade relativt sent så jag vill nästan hålla tummarna på att hon sover inatt, men jag vet inte om jag vågar. Hon vaknar säkert vid fyra eller nåt sånt bara för att jag hoppas på att hon ska sova hela natten.

Imorgon skulle jag ha träffat min kontaktperson. Men hon ringde mig ikväll och hon hörde hur jobbig helgen har varit och hur stressad jag var inför veckan som kommer att vi bytte dag till helgen istället. Om det blir lördag eller söndag är inte helt bestämt, men det blir i alla fall då. Nån gång imorgon kommer min kärlek hit också. Jag har saknat honom massor i helgen.

Bild från igår på min vackra lillasyster och min underbara unge ♥ 
Till top