All About Arasen

En väldigt låååååång dag

Det som kallas vardagen, Tankar och sånt Permalink0
Jag vet inte ens vart jag ska börja idag. När Ness väckte mig imorse (vid fyra) skrev jag en status på fb efter att hon varit vaken ungefär en timme. Jag skrev att det här antagligen kommer att bli en lång dag. Jag hade verkligen ingen aning om hur rätt jag hade..

När Nessa somnat om så gjorde jag också det. Och vad gör jag inte? Jag vaknar inte av den där jäkla väckarklockan! Idag av alla dagar så ska jag försova mig. Johan ringer och väcker mig. Inser att det är 25 (!!!!) minuter kvar tills Alvins skolavslutning börjar. Slänger på mig kläder snabbt som attan och springer ut och röker innan jag väcker Ness.. Mamma kommer innan jag rökt klart, så hon väckte henne, bytte blöja, satte på henne kläder osv. Jag packade väskan när mamma fixade med nessa. Efter att jag rökt klart såklart. Nessas gudmor kom och vi gick på direkten.

Utanför stod Johan och hans tjej. Då fick jag påpekat att mina byxor var smutsiga. Dum som jag är (eller bara ren trötthet och stress möjligtvis) tog jag kläderna som jag hade på mig igår. När jag bakade. Det var både frosting och mjöl på dom. Fräsch tjej. Eller inte. Vi hann precis i tid till skolavslutningen och den var fin. Nessas gudmor satt utanför klassrummet och matade henne eftersom jag inte hann mata henne innan. Jag hade tänkt mata själv, men hon var snäll nog att ta det så jag fick vara med inne i klassrummet.

När vi kom hem hade min kärlek varit helt underbar och städat. Jag bjöd på lite fika innan mamma och Nessas gudmor var tvugna att åka. Nessa hade fått en muffins som hon totalt smulat sönder på golvet, men jag var så trött att jag inte orkade ta rätt på det då. Så fort hon hade somnat la jag mig i sängen och sov middag. Jag sov inte jättebra eftersom det var en liten herre som väckte mig hela tiden för att säga nånting om pokemon. Nessa sov inte länge heller.

När jag vaknade mådde jag inte alls bra. Jag var tröttare än innan, jag hade frossa. Och för att toppa det så ville hon inte sluta skrika. Det blev dock bättre när hon fått lite mat. Jag tror inte att hon var helt mätt när hon somnade. Efter ganska mycket om och men övertalade jag mig själv att gå och handla. Alvin hade bestämt tacos till middag. När jag handlat så gav jag Nessa mat. Sedan dammsög jag upp smulorna efter hennes muffins.

Jag lagade mat och det gick åt helvete. Hur kan man misslyckas med tacos? Jag råkade ha i för mycket vatten och i ett försök att få det att ånga bort så började det koka. Det slutade med att jag fick ta fram ett durkslag och hälla i färsen där så att vattnet försvann. Jag glömde köpa majs också och det blev Alvin lite besviken över. Det gick som tur var att äta ändå. Och Alvin sa ingenting om att färsen blev annorlunda. Han tog tre portioner. Vi åt i vardagsrummet och kollade på film samtidigt.

Jag satte Nessa i sängen för att jag behövde gå på toa. Jag vågar inte lämna henne själv och Alvin vill inte alltid kolla till henne. Följer hon med in på toaletten så försöker hon klättra på badkaret osv så det blir lättare att sätta henne i sängen då. När jag kom för att hämta henne igen så hade hon bajsat. Och det var inte lite. Det var en totalt överfylld blöja (hon har varit lite trög i magen så det var bara bra att det kom ut). Det hade gått igenom kläderna och såklart på lakanet.

Då var det bara att klä av henne allt och stoppa henne i ett bad. Efteråt var jag tvungen att byta sängkläder och göra rent en liten del av hennes madrass där det också läckt igenom. Hon ville absolut inte vara med mig i hennes rum under tiden jag bytte sängkläder så jag fick springa och hämta henne hela tiden. 

På kvällen sen ville Alvin spela spel med mig. Nessa satt på golvet och lekte så jag tänkte att det funkar säkert bra. Han ville spela Vem Där?. Det gick ju såklart inte alls bra! Nessa tyckte att spelet såg jätteroligt ut och avbröt sin lek för att försöka ta spelet ifrån sin storebror. 

Nessa somnade mellan tio och elva någon gång. Sedan vaknade hon vid tolv. Och jag borde ha lagt mig direkt när hon somnade om, men hon ligger och låter i sömnen. Det låter som om hon sover jätteoroligt. Så jag kan inte alls slappna av. Jag är sååå trött. Och jag har inte hunnit slå in min syrras paket än. Och jag har inte haft tid att duscha idag. Nu är det ju försent.

Imorgon tar syrran studenten så det händer ganska mycket då också. Som tur är så springer hon inte ut förrän tre så jag behöver inte stressa på morgonen i alla fall. Förhoppningsvis somnar jag snart. Och får sova någorlunda inatt.. Over and out för ikväll..

Flaggan var hissad på skolan idag
Till top