All About Arasen

Inte så liten längre

Det som kallas vardagen Permalink0
Igår fyllde Ness ett år!!! Jag var helt slut efter att ha besök hela dagen och en ettåring som somnade sent så jag orkade verkligen inte blogga. Jag är egentligen jättetrött idag också, men ville ändå bara uppdatera lite snabbt.

Tänk att min lilla tjej redan har fyllt ett år! Det är ju på riktigt helt sjukt! Tiden går så himla fort nu. Jag hade bakat till ett helt kompani kändes det som och såklart kom det mindre folk än jag trodde så jag har hur mycket fika som helst över. 

Födelsedagsbarnet verkade nöjd över alla roliga presenter. Hon blev överlycklig när hon öppnade den från mig och fick till och med fram ett "ooooh" samtidigt som hon böjde sig framåt och utforskade. Riktigt roligt att se. Hon blev också jätteglad att så många kom. Det var så många famnar att hon nästan inte kunde bestämma sig vart hon skulle vara. 

Tyvärr kom dom flesta runt tiden då hennes middagslur brukar vara. Jag såg hur trött hon var, men det var så spännande och roligt att det var så många här att hon totalvägrade att somna. Tillslut fick Johan henne att somna runt halv sex på eftermiddagen. Hon hade varit vaken sen ungefär tio och brukar somna runt tre. Hon sov i en och en halv timme innan hon vaknade. På grund av den sena sovstunden var hon vaken till halv tolv. Hon var nöjd ändå. Hela kvällen spenderade hon med att leka med sina nya leksaker. 

Idag har vi inte gjort så mycket. Vi har mest tagit det lugnt och slappnat av. Jag kände att vi behövde en sån dag efter igår. Speciellt med tanke på att vi ska iväg på utflykt imorgon också. Vi gick över till Johan en stund på eftermiddagen/kvällen för vi träffade Alvin ute som insisterade på att vi skulle följa med hem. Nessa fick leka av sig lite och vi blev bjudna på mat. 

När vi kom hem fick hon ta ett bad. Därefter fick hon en flaska och sedan somnade hon som en stock och har sovit sen dess. Jag och min kärlek kollade på Devils Knot (så bra, men så hemsk!) och nu börjar jag höra sängen ropa på mig. Jag har nog druckit lite för lite vatten idag för jag har sprängande huvudvärk just nu.

Bilder från igår:
 
Cupcakes, Mazariner, Chokladbollar, Key Lime Pie, Tårta och köpta kakor.
Till top