All About Arasen

Min kärlek är bara bäst

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag känner jag sån otroligt stor tacksamhet till min kärlek! Jag sov jättedåligt inatt. För första gången på ett tag skulle jag skicka Alvin till skolan. Jag var livrädd för att försova mig och även om det var så att jag faktiskt skulle vakna i tid så var jag orolig över att det skulle bli massor med tjafs så att han skulle komma försent för det. Inte jättekonstigt att jag sov som en kratta med andra ord.

Men kors i krösamose! Jag kom upp i tid, vi tjafsade bara lite grann och han kom i tid till skolan! Jag försökte ta mig en liten powernap när han gått, men det var inte jättelätt att somna och jag hann väl kanske max sova i 30 minuter innan Nessa vaknade. Jag har varit så sjukt trött hela dagen. Och Nessa har inte varit den gladaste ungen idag om man säger så. Hon märkte väl antagligen att jag inte var på topp. 

Hon var trött ganska länge innan hon somnade och ett tag var jag på väg att börja gråta av ren trötthet. Så fort hon somnat i min famn la jag ner henne i sin säng och gick raka vägen till min. Alvin var ute, men min kärlek var här så jag behövde inte bry mig om ifall Alvin skulle knacka på dörren (jag hör inte en knackning om jag sover). Jag kunde inte sova så bra. Det kändes som om jag inte sov alls, men det var så skönt att ligga ner att jag inte orkade röra mig. Fast jag hade tydligen sovit av och till. Min kärlek hade hört snarkningar.

Det var tur att min kärlek var här. Alvin sprang in och ut flera gånger. Han och ett par andra hade vattenkrig ute på gården så han var tvungen att hämta vatten. Min kärlek passade även på att förbereda maten medan vi sov. Nessa och jag vaknade ungefär samtidigt och då var maten nästan färdig. Min kärlek hade hjälpt Alvin att tappa upp ett bad, så där låg Alvin när vi klev upp. Han hade tydligen varit blöt från topp till tå efter vattenkriget och eftersom det inte var jättevarmt idag så var han ganska kall. 

Vid matbordet ville Nessa inte riktigt äta. Hon verkade inte tycka om maten. Jag förstår inte varför? Vi åt tacos och hennes portion smakade nästan bara gurka. Min kärlek försökte hjälpa till att mata henne. När jag satt där vid matbordet och såg min fina familj och min underbara pojkvän kände jag mig så oerhört lycklig. Jag kanske har dåliga dagar och tvivlar ibland, men fy farao vad jag har det bra egentligen! 

Eftersom Nessa vägrade äta maten så fick hon istället en flaska efteråt. Dock åt hon för mycket så hon spydde ner min arm. Min kärlek var snabbt fram med våtservetter och hjälpte till att städa undan efter henne. Efteråt tog han henne en liten stund så att jag fick duscha bort den äckliga känslan. 

Resten av kvällen har varit lugn bara. Alvin har pratat MASSOR om PokemonGo och det är min stackars kärlek som får svara på alla frågor och lyssna eftersom jag inte kan ett skit om det. Alvin somnade sedan utan problem! HURRA! Och Nessa somnade också utan problem. Helt underbart! Nu är det dags för sängen för längesen och jag hoppas att jag sover lite bättre inatt, även om jag ska upp tidigt imorgon också.

 
Till top