All About Arasen

Shopping, Monster och Falska lövbiffar

Det som kallas vardagen, Mat och Bak, Shopaholic Permalink0
Idag har vi varit på stan och shoppat lite. Jag vet inte om jag hade råd egentligen, men mina kläder har börjat bli för små så jag hade nästan inga sommarkläder som jag kunde ha längre. Av typ 9 eller 10 klänningar är det tre stycken jag kan ha nu. Jag kan inte ha någon av mina tre kjolar och jag äger inga shorts. 

Jag ville bara handla det absolut nödvändigaste. Jag köpte ett par shorts, en klänning som är mer till vardags än de andra är (den är också lite längre vilket är ett stort plus då jag tycker de andra tre är för korta och jag måste använda leggings till för att kunna ha dom på mig ute) och till sist köpte jag en bh. Jag vet inte vad som hände med mig under (eller efter) graviditeten med Nessa, men från att ha hur många Bhar som helst har jag nu bara två kvar som passar. Så jag var i ganska stort behov av en. 

Nessa och jag passade på att luncha med syrran också. Väldigt trevligt och det var skönt att få umgås med henne idag. Vi pratade om allt mellan himmel och jord kändes det som. Nessa tyckte också det var roligt. Hon fick smaka av sin mosters pommes frittes så hon var nöjd. 

När min kärlek kom ner på stan var det dags för min syster att åka hem. Eftersom det var så längesen jag var nere på stan ville jag gå runt och kika lite. Vi gick runt lite och jag ville verkligen gå till in och finn där jag hittade min dotter. Så jag köpte henne såklart. Jag har velat ha henne sen jag såg att hon fanns, så det var klart att jag var tvungen att köpa henne (bild längre ner så förstår ni vad jag menar).

Precis innan vi var på väg hem kom jag på att jag behövde köpa ballerinaskor också. Jag har ett par, men dom är för små. Det är dom enda sommarskorna jag har. Och jag har insett att det kanske inte är så bra att gå omkring i försmå skor. Fötterna har börjat strejka lite nu. Jag hittade ett par billiga och sen vandrade vi hem.

Eftermiddagen har varit lugn. Min kärlek gjorde falska lövbiffar med potatis och bearnaisesås idag och det var sjukt gott. Jag såg receptet för länge sen och har velat prova sen dess. Så idag fick bli den dagen. Det smakade faktiskt nästan som lövbiff. Jag blev riktigt förvånad. 


Jag hittade och köpte ett Loch Ness Monster (ja, min dotter är delvis döpt efter monstret). 
Till top