All About Arasen

Skönt när någon faktiskt lyssnar

Borderline/DBT, Det som kallas vardagen, Tankar och sånt Permalink0
Idag har jag varit hos min kurator. Hon är jättebra, jag gillar henne verkligen. Jag tycker dock att vi träffas för lite, men samtidigt förstår jag att hon har många andra som också behöver tid. Och då funkar det inte med en gång i veckan.

Idag började vi prata om ett ämne som tydligen var jobbigare för mig än jag trodde. Jag sa vissa tankar som jag har haft och det är första gången jag sagt dom rätt ut. Det kändes ändå skönt trots att det var superjobbigt. Det var så svårt att säga orden, men hon dömde inte alls. Hon lyssnade jättebra och tyckte att vi skulle fortsätta med samma ämne nästa gång. Hon förstod att det är något jag behöver prata mer om.

På eftermiddagen åka Alvin iväg en stund med Ebbe. Jag vet inte riktigt vad de gjorde. De lyssnade på musik utomhus eller nåt sånt tror jag. Kul för Alvin att göra nåt annat och komma hemifrån en liten stund. På kvällen sen kollade vi på Jumanji. Nessa somnade, antingen var hon trött eller så gillade hon inte filmen.. Jag och min kärlek har ju sett filmen förut. Ganska många gånger. Alvin såg den för första gången. Han blev fast direkt och älskade den! 

Nu sover barnen och vi kollar på Forged in fire. Jag insåg precis hur mycket klockan var och snart kan jag inte dölja gäspningarna längre. Imorgon har vi absolut inget inplanerat och det känns så skönt! God natt 

 
Till top