All About Arasen

Utflykt till Sundbyholm

Semester och utflykt Permalink0
Idag hae vi som rubriken lyder varit på utflykt till Sundbyholm. Rättare sagt till travbanan. Jag har inte varit där sen vi spelade Ronja Rövardotter på teatern. Mycket flashbacks och minnen från den tiden blev det när jag stod där ute. Jag hörde av mig till en vän som jag lärde känna på teatern innan och undrade om han skulle vara där idag (han bor i närheten och har jobbat där ute så han är där ibland). Det skulle han inte, men han kom dit en snabbis i alla fall så vi kunde träffas. Oerhört roligt för jag har saknat honom jättemycket. Han är nog den jag saknar mest inom teatern faktiskt. 

I alla fall.. Vi var alltså där ute för att titta på trav. Ponnytrav närmare bestämt. Min kärleks lillasyster skulle vara med och köra så vi fick förfrågan om vi ville följa med och titta. Och det ville vi. Jag har aldrig någonsin varit intresserad av trav och därför aldrig tittat på det förut. Så det var roligt att göra något nytt.

Vi blev upphämtade hemma runt tio. Picknick hade vi med oss. Vi stod för fika eftersom vi hade så mycket kvar efter kalaset och min kärleks mamma hade gjort massor av smörgåsar. Vi satt och fikade precis vid stallet så vi var jättenära alla söta ponnys (säger man så? eller säger man ponnysar? jag har ingen aning, ber om ursäkt ifall jag skrivit fel).

Det var superhärligt väder. Nessa var helt fascinerad av alla ponnys som travade omkring och som stod i sina bås (?). Hon somnade en liten stund i vagnen, men det var inte alls länge hon sov. När allt var klart fick vi skjuts hem. Dom släppte av oss på vägen så vi hade en hästtransport med en ponny i påkopplad på bilen. Det var första gången för mig måste jag säga. 

Hemma har vi bara tagit det lugnt. Vi åt mat på balkongen. Nessa har härjat runt och lekt. När hon somnat kollade vi på en film. Och nu är det dags för sängen. Man blev ganska trött av att vara där borta så jag lär nog sova bra inatt. Solen gassade på ganska bra och det fanns inte så mycket sittplatser så vi fick stå och gå ganska mycket. Men det är väl bra det också, antar jag. Som slutsats blev det en hel okej söndag. 

Nessa kollar på alla ponnys..
Till top