All About Arasen

Vad har bakningsgudarna emot mig?

Mat och Bak Permalink1
Jag vet inte om jag ska skratta eller om jag ska gråta. Den här veckan har jag bakat mycket inför Nessas första födelsedag. Jag skämtar inte när jag säger att minst en grej har gått fel vid varenda grej. Jag älskar att baka. Jag tycker att jag är hyfsat duktig också (inte sådär jättebra, men okej bra för en vanlig människa). Därför känns det så konstigt och sjukt att det har blivit minst ett fel på alla fyra grejerna jag har bakat. Det smakar som det ska, så det är inget fel så, men ändå! 

När Nessa äntligen somnat för ikväll tänkte jag baka kladdkakan som jag tänkt att göra. Först hittade jag inte det superbra recept som jag hade sist så jag använde ett nytt. Smeten gick superfort att slänga ihop och sådär. In i ugnen. Starta timer.. Kollade på film och slog in Nessas paket under tiden. Tar fram datorn och ska blogga. Kommer på att kladdkakan står i ugnen. Kollar timern. Då har jag råkat stänga av den precis efter att jag startat den. Jag vet inte om den stod inne i 40 eller 50 minuter. Men min kladdkaka är nog inte så kladdig som jag skulle vilja. 

Hade det varit tidigare på dygnet hade jag gjort om allt. Nu är klockan nästan ett och jag vill i alla försöka att vara lite utvilad imorgon. Det kommer nog en del folk gissar jag på. Jag har ingen aning om hur många det blir, men det märks imorgon. Jag har i alla fall fika så det räcker för jag har gjort massor (Alvin och Mattias har hjälpt till också, dom har varit superduktiga).

Förutom att baka två grejer idag har jag även städat massor. Mattias var supersnäll och hjälpte mig innan han gick hem. Han ska jobba extra imorgon och det innebär att han jobbar nästan hela dagen. Det är ganska försåeligt att han vill sova hemma och vara säker på att han faktiskt får sova inatt. Helt ärligt är det nog ganska bra att han inte är här just nu också. Nog för att jag saknar honom och önskar att han var här, men min hjärna går på så mycket högvarv att jag inte skulle vara speciellt trevlig. Jag sitter och försöker komma på om jag har glömt något, men jag hoppas verkligen inte det. I så fall är det försent när jag kommer på det i alla fall..

Den är ju inte bränd i alla fall. Alltid något
#1 - - Sanna:

Kakan ser jättegod ut ju! Kolla gärna in mitt senaste inlägg också!

Till top