All About Arasen

Balsam för själen.

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag har det varit otroligt fint väder och jag gissar på att ganska många har varit ute och tagit vara på det. Det har dock inte jag gjort. Jag har setat inomhus HELA dagen och kollat på serier. Jag bytte inte ens om från morgonrocken. Den åkte på när jag gick upp imorse och jag har den fortfarande på. Helt underbart faktiskt! 

Jag har haft en känsla hela dagen av att jag vill göra något. Jag tror det är det fina vårvädret som säger att man ska hitta på något istället för att sitta inne. Jag ville, men kände samtidigt att jag inte ville göra nåt speciellt alls idag. Dessutom är jag barnledig så varför inte passa på att göra absolut ingenting?

På kvällen började jag känna mig rastlös och blickade mer och mer mot balkongen med längtande blick. Jag frågade kärleken om det var okej att vi tog en paus från serierna en stund och det var det. Jag tog med mig datorn ut på balkongen. Virade in mig i en filt och tände massa ljus. Jag kollade på film och hade det jättebra. Det känns som det var precis vad jag behövde. Nu har jag precis kommit in igen och vi har startat Once upon a time igen. Det blir nog relativt tidigt ikväll eftersom min kärlek ska upp och jobba imorgon.

 
Till top