All About Arasen

Jag har glömt hur jobbigt det är att skriva för hand

Det som kallas vardagen Permalink0
Jag glömde helt bort att blogga igår. Jag var ganska upptagen hela kvällen. Dels så kollade vi på once upon a time och dels så satt jag och gjorde inbjudningskort till Alvins kalas. Det tog lite tid för det blev en del som skulle skrivas. Min skrivare hade slut på färg i patronerna, så jag var verkligen tvungen att skriva allt för hand. 

Igår bestämde Alvin och jag att han ska bjuda hela klassen på kalas. Hela klassen.. Jag vet inte hur jag kunde gå med på det, men det har jag tydligen gjort. Så jag har handskrivit 30 stycken inbjdningskort. De flesta igår kväll och resten idag. Jag visste inte hur många de var i klassen, men jag tänkte hellre att det blir några över än att det blir någon för lite. 

Idag har vi haft besök av mamma. Alvin kom ner en liten stund också så han fick träffa henne. På eftermiddag kom även min lillebror över och åt med oss. Det blev en trevlig överraskning. Det är inte jätteofta jag träffar min lillebror nu för tiden. 

Imorgon ska Alvin ta med inbjudningarna till skolan. Och det är dags för mig att börja planera kalaset. Det känns som om det behövs lite planering om man har ett kalas för hela klassen. Det är helt sjukt hela grejen. Som tur är har jag i alla fall övertalat mamma att hjälpa mig. Jag hoppas kunna hitta en eller två till. Det kommer inte bli lätt, men det är bara ett par timmar det gäller och det kommer bli underbara minnen för Alvin.. Och det är för Alvin jag gör det här.

30 handskrivna inbjudningar.
Till top