All About Arasen

Snart tonåring

Det som kallas vardagen Permalink0
Gissa vem som försov sig imorse? Igen. Nu har jag bett min bff om väckning, så hon ska ringa mig i morgon bitti så att jag komer upp i tid. Det var inte lika farligt idag som det var igår. Han kom faktiskt i tid idag. Fast det var nätt och jämnt. 

Dagen har varit sådär. Jag har en son som tror att han tydligen ska bli tonåring jättesnart. Han vet att det är ett par år kvar, men han har börjat "öva på att vara tonåring" som han säger. Och det är lite trots med på ett hörn, det är lite humörsvägningar, det är matvägran m.m. Om det är så han kommer vara i tonåren så känns det inte som om jag längtar jättemycket.

Imorgon måste jag städa. Något som jag har gjort idag, men jag hann inte tillräckligt mycket. På torsdag kommer ju folk. Alvin sa att han hoppades på att typ alla i hans släkt skulle komma. Jag har typ knappt frågat någon. Dom som vill komma kommer. Så känner jag. I alla fall i år. Jag orkar inte hålla på och ringa runt till hur många som helst. Det räcker med det där jäkla kalaset han ska ha. Jag har nog att fixa inför det. 

 
Till top