All About Arasen

Fotboll och paj

Det som kallas vardagen, Mat och Bak Permalink0
Idag var det först fotboll för Alvin. Dom vann första matchen och förlorade den andra. Den tredje och fjärde vet jag ingenting om för han ville gå hem så det gjorde vi, Duktig var han i alla fall. En riktigt bra lagkamrat! Så stolt över min fina kille.

Efteråt har jag bakat och lite sånt. Jag har velat göra en key lime pie hur länge som helst, men jag har aldrig gjort det. Jag har aldrig smakat någon heller. Idag fick bli den dagen. Det var egentligen ganska lätt, men det tog lite tid bara. Jag använde min mortel till digestivkexen och min mortel är inte så jättestor så det fick bara plats ett åt gången.

Riktigt god var den också. Jag provsmakade den efter att Nessa somnat. Varför har jag inte gjort det här tidigare? Det enda jag bliev lite besviken över är att den inte blev sådär grön och fin som i boken. Istället blev min gul. Använde dessutom en kokbok som jag älskar när jag skulle göra pajen. Fick sån stor lust nu att börja beta av massa andra bakverk där i som jag inte gjort än.

 
Till top