All About Arasen

Svar på kommentar, fotboll och migrän

Det som kallas vardagen Permalink0
Jag ska berätta lite om gårdagen och idag tänkte jag. Men först ska jag svara på en kommentar. Jag tänkte att eftersom personen var anonym var det lättast att svara såhär. Dessutom kanske det är fler som undrar.

 
Först och främst.. Tack så jättemycket! Det känns som det händer grejer hela tiden, men jag försöker kämpa på så gott jag bara kan. Sen tänkte jag svara på varför jag har kontakperson. Jag tycker att det är jobbigt att gå ut. Det var mycket värre förut och då hade jag en kontaktperson för att hjälpa mig komma ut från hemmet osv. Sen blev det bra och jag var ute själv och behövde inte ha henne nåt mer. När jag blev gravid så kände jag att jag började isolera mig mer i hemmet igen och inte gick ut så mycket. Så för att göra ett kort svar kort och inte svamla iväg. Det är för att jag ska komma ut och inte isolera mig i hemmet.

Igår gjorde jag först ingenting alls på dagen. Förutom städa, tvätta osv. På eftermiddagen följde jag med Alvin på fotbollsträning. Han går ju inte i fotboll egentligen, men dom har matcher för skolorna på lördag i alla fall. Jag vet inte om man kan kalla det för en storts cup? I alla fall.. Alvin hade träning igår och det gick väl sådär. Jag älskar min son helt sjukt mycket, men just fotboll är inte hans starka sida. Och såklart blir han jättebesviken för att inte så många passar till honom. Så han blev på dåligt humör och vi tjafsade hela vägen hem om ifall jag skulle köpa benskydd eller inte.

På kvällen hade jag massa jobbiga tankar. Jag fick ångest och bröt ihop lite. Sen var jag så slut och så trött att jag somnade ca halv tolv. Hur ofta händer det på en skala? Typ aldrig.

Och som vanligt när det blir för mycket... Gissa hur jag vaknade upp imorse... Med migrän. Och den har pågått HELA.JÄVLA.DAGEN! Den började inte jättestarkt så jag tänkte att det kanske går över. Så jag avbokade ett möte för att jag visste att jag inte skulle orka med folk och ljud. Jag tog över en bekant för att försöka tänka på annat och ignorera migränen.. Det funkade till en viss del. Sen började migränen öka och öka och öka. Tills jag kände att jag orkar fan inte mer nu. Så jag frågade Nessas gudmor om hon kunde ta Nessa. Och det kunde hon tack och lov. Jag vet inte om ni vet det, men migrän och småbarn är inte världens roligaste kombination.

Alvin övar fotboll med Johan
Till top