All About Arasen

Wonderwoman kan slänga sig i väggen. här kommer jag!

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag har jag varit en jäkla wonderwoman! Nästan i alla fall.. Hade jag gjort allt jag tänkt så hade jag varit det! Men bra duktig har jag varit i alla fall. Tycker jag själv..

Det blev uppe med tuppen för mig idag (ja, allt innan klockan tio är uppe med tuppen i min värld). Jag städade vardagsrummet lite grann. Nog för att det mest var plock och sådär, men det räknas ju ändå in som städning. Jag fick Nessa att sova middag ganska tidigt. Eller ja.. Det var ju inte direkt så att jag bestämde det. Hon var trött, jag gav henne mat och hon somnade. 

Jag bestämde mig för att städa köket lite grann. Starta diskmaskinen, diska lite som inte går att diska i diskmaskinen, torka rent bänkar och bordet.och sådär.. När Nessa vaknade så gick vi till affären och handlade lite. Jag köpte nya blommor eftersom de gamla nästan vissnat. Så vackra! Kan inte riktigt avgöra vilken färg det är? Är inte så bra på färger..

Alvin kom förbi efter skolan. Det är egentligen pappavecka, men han hade saknat mig. Vi började kolla på en film, men sedan gick han in på sitt rum och lekte med stängd dörr. Så mycket hade han saknat mig. Jag lekte lite med Nessie och efter ett tag blev hon trött igen, men totalt vägrade att somna. Det tog nästan en timme. Hon ville inte göra nåt annat heller eftersom hon var trött. Det märktes också när hon sov i ungefär 2½ timme.

Jag blev ganska uttråkad när hon sov. Först satte jag mig vid datorn och kollade upp lite grejer som vi kanske kan göra i sommar. Sedan skickade jag en intresseanmälan i Alvins namn till scouterna för han har sagt att han vill prova på det. Eftersom hon fortfarande inte vaknade så fick jag en impuls att baka lite. Kollade i skafferiet och jag hade allt hemma för att göra kladdkaka. Så jag ställde mig och bakade det. Vispade för hand då jag tänkte att elvispen kanske skulle väcka henne. 

När kladdkakan var färdig tog jag ur den ur ugnen och stängde av ugnen. Några minuter senare startade jag den igen när jag insåg att det var dags att äta. Jag åt en sån där pizza som man gör i ugnen. Så god. Det är min favoritpizza (tomat och mozzarella). Nessa vaknade precis när jag skulle ta sista tuggan.

Vi har lekt massor och haft videosamtal med 4 olika personer. Jag har lagt in den rena tvätten i skåpen och tagit undan tvättställningen. Jag har inte behövt tvätta för korgarna är nästan tomma! Hur grym är inte jag? Nu på kvällen när Nessa lagt sig startade jag en film, tände lite ljus och åt av min kladdkaka. Filmen var lite längre än jag trodde, men jag var ju tvungen att se klart den innan jag somnade. Nu har den precis slutat så nu ska jag röka sista ciggen för dagen och sen krypa ner i min sköna säng. Tyvärr får jag sova själv eftersom min kärlek har åkt iväg till sin mamma. Han kommer hem på måndag igen, men jag vet inte hur dags så jag vet inte om han sover här då eller inte. Kommer ju sakna ihjäl mig. Gör alltid det när jag vet att vi inte är i samma stad.

Godnatt ♥
 Dom ser mer rosa ut på bilden än vad dom är.. Dom är mörkare i verkligheten. Bilden tagen med blixt. Försökte utan, men då såg de nästan röda ut och det är dom inte heller.
Till top