All About Arasen

Besviken

Det som kallas vardagen, Tankar och sånt Permalink0
Idag har varit en dag som jag varken kan säga ha varit bra eller dålig.. Vissa delar har varit bra och vissa delar har varit mindre bra. Flera gånger har jag känt att jag antagligen kommer bryta ihop när barnen somnat.. Som tur är så hände inte det. Så skönt för jag orkade verkligen inte en sån kväll till.. 

Dagen började med öppet hus på Alvins skola. Alvin var stationerad på fritids hela dagen. Dom började med att baka lite kokostoppar. Jag avskyr kokos, men jag smakade ju såklart ändå när han varit så duktig. Det var fem andra barn där också och två från personalen.. Efteråt fick dom göra filmer med någon app.. Det såg väldigt roligt och enkelt ut och jag tänkte fixa den till Alvin. Men den fanns bara på Iphone och jag hittade ingen likvärdig app på android.. 

Tanken var att vi skulle ha åkt och handlat efteråt. Men det blev inte så för Nessa var så hungrig och så trött att det inte skulle gå. Hon vägrade äta för att hon var så trött.. Hon ville inte sitta i stolen eller nånting. Jag blev så sjukt stressad inombords. Så istället för att handla sov både hon och jag medan Alvin satt på sitt rum och lekte. Det var så skönt att sova faktiskt. 

På kvällen åkte vi till Burger King med min kontaktperson. Ritkigt mysigt faktiskt. Och gott. Det var ett tag sen jag åt där. Nessa hittade dippen och blev väldigt förtjust i den. Vi hade en väldigt trevlig kväll där och jag träffade en vän som jag inte sett på länge. 

Vi var alla på bra humör när vi kom hem. Nessa fick mat och sen fick hon lägga sig. Alvin och jag började kolla på en film och sen kände jag att jag ville/behövde ta ett bad. Så då gjorde jag det och han fick kolla på filmen ett litet tag själv. När jag kom tillbaka satt han och spelade på mobilen och hade sig.. Ganska snabbt när jag kom in i rummet så stängde han av telefonen och sa att han gjort något väldigt hemligt och jag fick absolut inte titta på hans telefon.

Min magkänsla sa åt mig att titta när han somnat. Men sen när det väl var dags fick jag lite dåligt samvete. Tänk om han skrivit upp vilka julklappar han ska köpa till vem och mitt namn står där eller nån annan överraskning? Jag bestämde mig för att titta i alla fall.. I värsta fall får jag väl låtsas vara chockad. Först hittade jag ingenting. Och jag tyckte det var lite märkligt att han varit så hemlighetsfull när det inte fanns något hemligt. Precis när jag var på väg att lägga undan hans telefon så hittade jag det..
 
Jag är så besviken. Jag vet inte riktigt om jag är arg. Jag känner mig nog mest besviken faktiskt. Han har gjort något som jag upprepade gånger har sagt att han inte får göra. Jag trodde verkligen att han inte skulle.. Men nu har jag fått ett dilemma på grund av detta.. Hur ska jag tala om imorgon att jag har upptäckt det utan att avslöja att jag gick emot hans vilja och tittade i hans telefon efter att han specifikt bad mig att inte göra det?
 
Det tåls att fundera lite på. Imorgon tror jag dock att det vankas telefonförbud och nu ska den här trött mamman i säng faktiskt. det har tagit ungefär två timmar att skriva det här inlägget.. Nessa har vaknat och min favoritfilm gick på tv så jag råkade fastna ganska många gånger i den.. Och det här som skulle bli en tidig kväll.. Yeah right.. God natt
 
Till top