All About Arasen

Finns det verkligen fördelar?

Det som kallas vardagen Permalink0
Jag fick sova inatt.. HURRA! Hon väckte mig halv nio i morse och även om jag var trött så var jag så tacksam över attt det inte var mitt i natten. Hela dagen har hon varit feberfri och pigg. Inte så pigg som hon är vanligtvis när hon är frisk, men om man jämför med igår så var hon jättepigg idag.. På kvällen fick hon dock feber igen.. Jobbigt för henne känner jag. Jag hade ju hoppats att hon skulle slippa efter att ha varit fri hela dagen. 

Efter den här stora kontrasten från att hon var frisk till att bli sjuk har jag tänkt på vilken stor skillnad det egentligen är. Här är tio fördelar och nackdelar med att Nessa har feber,

Fördelar:
Man kan ställa in alla planer, bara vara hemma och göra absolut ingenting
Man behöver inte frysa för man har ett levande element i knät
Man behöver inte springa efter henne hela tiden, för hon orkar inget annat än att sitta i knät
Man får hur många kramar som helst för hon orkar inte vifta bort mig
Man kan prata i telefon och vara i samma rum utan att hon överröstar samtalet
Det gör helt plötsligt inget att lägenheten ser ut som skit, för folk vet att man inte har tid
Man kan ha ett glas på bordet utan att hon försöker ta det
Hon klättrar inte i soffan
Man behöver inte hålla på att byta massa kläder, man kan bara låta henne vara nakenfis
10 Hon borrar in huvudet i aveln och visar mer än nånsin hur trygg hon känner sig
 
Nackdelar:
Det är jobbigt för henne
Hon vill sitta i famnen hela tiden så man kan inte göra något annat
Man blir uttråkad
Man missar roliga saker/viktiga möten man hade velat gå på
Man får se pippi oändligt många gånger
Man får panik över hur lägenheten ser ut och man inte kan städa
Hon vill inte riktigt äta annat än flytande
Hon gnäller för precis allt
Ingen vill ses för ingen vill bli sjuk
10 Man känner sig elak när man måste ta tempen eller ge alvedon
 
Här nedan är en bild från gårdagen när hon försökte orka le.. Det varade inte många sekunder, men hon log lite i alla fall. Såklart tittade vi på pippi med lilla gubben i famnen. Pippidockan låg bredvid, men den syns inte i bild.
 
 
Till top