All About Arasen

Lyckan, paniken och planeringsproblematik

Made by me Permalink0
Igår kunde jag sätta mig och pyssla för första gången på flera dagar. Jag har inte kunnat eftersom hon vaknat ca fem miljoner gånger varje kväll.. Det känns inte som att jag överdriver, men jag kanske gör det en aning. Jag har i alla fall inte kunnat göra något pga att jag fått hämta upp henne flera gånger.
 
Igår kväll blev det alltså av. Kollade på en bra film under tiden och fick mycket gjort. Insåg att det snart är December. Och min tanke var att redan vara färdig tills dess.. Ingen aning om hur jag ska hinna det. Jag får hoppas på att Nessa fortsätter sova på kvällarna så att jag kan fortsätta. Jag lär väl behöva sitta varenda kväll nu om jag ska hinna med allt jag tänkt att jag ska göra..
 
Jag har lite problem med planeringen dock. Jag vet inte hur jag ska lägga upp den. Jag har vissa grejer som jag ska göra som egentligen inte är så stora (även fast dom också tar lite tid att göra). Dom ska vara klara innan jag julpyntar. Alltså innan första advent. Sen har jag ett jättestort projekt som jag redan har påbörjat och håller på med. Den behöver inte vara klar den första advent. Istället är det den viktigaste av dom. Och blir inte den klar tills jag vill ha den färdig.. Då känns det nästan som hela julen är förstörd. Jag vet liksom inte om jag ska göra alla de mindre projekten först så att de blir klart till första advent. Eller om jag ska ta den största som jag här längre tid med, men som samtidigast är den viktigaste.
 
Igår höll jag på med den stora. Jag tar en bit i taget liksom. Det går framåt. Det börjar synas vad det ska föreställa.. Men jag är så långt ifrån klar. Det ligger nog ganska många timmars arbete kvar på den. Och med tanke på att jag bara har tid på kvällarna när Nessa sover.. Så har jag inte speciellt många timmar om dagen att hålla på. Jag har egentligen inte lust att hålla på varenda dag heller. Även fast det är väldigt roligt.
 
Efter att jag avslutat för kvällen så passade jag på att sortera mitt pyssel i en stor kartong i stället för att allt skulle ligga huller om buller.. Jag hade visst ganska mycket. Samtidigt som att jag tycker att jag inte har tillräckligt mycket.. Inser att om jag ska julpyssla något med Alvin i december så kanske jag måste köpa flirtkulor och ögon och sånt.. Det har jag faktiskt ingenting av.
 
 
Till top