All About Arasen

Rip tacoskålen

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag visste jag precis vad jag skulle skriva, men nu är det blankt. Totalt tomt. Jag minns verkligen inte alls vad jag skulle skriva. Nåja.. Så viktigt kan det väl inte ha varit.. 
 
Mamma kom förbi idag. Det var trevligt. Jag passade på att städa lite i köket medans hon försökte (utan större framgång) mata Nessa.. Hon totalt vägrar att bli matad nu.. Vilket rimmar illa med barnmatsburkarna jag har hemma.. Ska hon äta dom själv så är det barnmat överallt.. Jag fick i alla fall lite städat. Inte för att det syns nu längre, men det var städat tidigare.
 
Men på riktigt? Är det allt som har hänt idag? Haha! Nej, nu kom jag faktiskt på något som har hänt mer. Efter att mamma "matat" Nessa så tyckte mamma att hon behövde duschas av lite.. Och jag höll ju med.. Men min mamma och jag tänkte inte helt lika. Så mamma startade duschen direkt.. Och den är Nessa livrädd för.. Så hon fick panik och det gick inte alls. Vi fick tvätta rent henne med en handduk istället..

Hon fick gå naken ett litet tag. Inte alls länge. I kanske 5-10 minuter bara.. Och sen gick hon mot soffan. Och jag tänkte "Snälla, bajsa inte nu så det kommer på soffan". Det gjorde hon inte heller. Hon kissade på mattan istället. Efter att hon fått en ny blöja vandrade hon in i köket. Hon öppnade en skåplucka och tog fram en tacoskål. Jag reste mig upp och skulle ta den, men jag hann inte. Kras sa det. Porslin överrallt.. Jag blev typ jätteledsen. Materiellt och allt sånt, men jag älskade verkligen mitt tacoset som har använtas varenda jäkla gång vi ätit tacos sen jag fick det! Rip! Så jag satte Nessa i vagnen (spände fast för att hon inte skulle göra illa sig) och gick ut och rökte för att andas och sörja. Min fina kärlek gick upp och tog rätt på porslinsskärvorna och allt.. Jag hade tänkt göra det själv, men jag hann inte..

Till top