All About Arasen

Den första pumpan

Musik och annat kul Permalink0
Jag har gjort min allraförsta halloweenpumpa! För att vara helt ärlig har jag faktiskt aldrig ens smakat pumpa innan. Jag smakade inte nu heller, men det luktade ju faktiskt jättegott! Varför har jag varit så skeptisk till det? Jag har tagit vara på innehållet och tänkte passa på att göra något med det.. Ska bli jättespännande att smaka! 

Det var sjukt mycket enklare att göra en pumpa än vad jag trodde.. Jag trodde att skalet skulle vara jättehårt och att det skulle vara supersvårt att skära i.. Men det var inte ens i närheten av så svårt som jag trodde.  Jag är faktiskt väldigt nöjd, speciellt med tanke på att det var första gången. Såhär gick det till i bilder:

Steg 1: Ta fram en pumpa och skär bort toppen! Jag har hört att man ska skära lite snett för att locket ska sitta bra, så det gjorde jag..

Steg 2: Gröp ur innehållet! Jag började först med en sked, men jag tyckte inte det funkade så bra.. Jag körde med handen istället. Det gick mycket bättre.. Till slutet, då fick en liten sked hjälpa mig att få det jämnt. Det kan vara så att Mattias fick hjälpa till lite att jämna ut det sista.. Men bara kanske..

Steg 3: Skär ut ansiktet! Först ritade jag upp en mall hur jag ville ha det och sen började jag skära.. Jag skar nästan av ena tanden, men det kan vi ju hålla tyst om.
 
Steg 4: Sätt på locket och beundra din skapelse! Titta så fin den är! Nu är den färdig! Bara ett litet steg till...

Steg 5: Stoppa i ett teljus och tänd! Jag tog ut den på balkongen för jag vill inte att det ska börja lukta inne.. Jag vet inte om det gör det, men jag kan tänka mig det.. Pumpor ska väl ändå vara utomhus?! Efter att bilden togs så tog jag bort locket.. Det kändes lite som att pumpan kanske kan bli grillad annars.
 
Till top