All About Arasen

Det måste ju ha gjort ont

Tankar och sånt Permalink0
Den här dagen blev inte riktigt som jag tänkt..  Egentligen skulle jag ha träffat min kurator idag, men jag kände mig så sönderstressad och trött att jag inte orkade.. Jag hade verkligen behövt, men jag orkade bara inte. Så jag ringde och avbokade och min kurator förstod. Sen la jag mig och tänkte vila lite.. 

Inte ens en timme fick jag sova förrän telefonen ringde. Det var en av alla miljoner handläggare det känns som jag har. Det var dessutom en ny som jag behövde prata lite med innan första mötet. Så vi satt i telefon ett tag. Efter det ringde jag upp min kontaktperson lite snabbt. När jag var färdigpratad i telefon så ringde mitt larm och det blev ingen mer vila för mig.

Idag hade vi möte på BUP. Ett extrainsatt möte som Alvin skulle vara med på. Vi har möte med skolan och bup snart och bup ville gärna se Alvins syn på skolan just nu. Alvin tyckte nog att det var lite jobbigt, men han var så duktig på att svara på hennes frågor.. Egentligen ville han att jag skulle prata för honom, men både Johan och jag tyckte att det blir bättre om han kan berätta själv. Då blir det berättat helt ur hans synvinkel och vi missar inget viktigt att säga. 

Medan vi väntade på skjuts hem så gjorde jag något som jag borde ha gjort för länge sen. Jag ringde kyrkan och bytte gudmor till Alvin. Hans första är en människa som jag inte tål. Hata är nog inte ett tillräckligt starkt ord för att beskriva vad jag känner för henne.. Dom har inte träffats sen 2010 och han har inget minne av henne. På sista tiden har han börjat kalla pappas fru för gudmor. Hon är ju även gudmor till Nessa.. Så det kändes inte mer än rätt att faktiskt göra henne till Alvins gudmor på riktigt!

Nu under kvällen hände något mindre roligt. Jag pratade i telefon och skulle boka in en tid. Så jag tog fram kalendern. Så klart ville ju Ness ha den. Jag la undan den igen och hon blev jättearg. Allting gick så fort så jag vet inte riktigt vad som hänge.. Ena sekunden var hon jättearg och andra sekunden slog hon pannan i mitt nattduksbord. Jag fick panik och trodde först att hörnan av nattduksbordet träffade ögat. Det gjorde det som tur var inte. Det blev lite ovanför. Hon grät helt hysteriskt. Det måste ju ha gjort jätteont! Hon började inte blöda eller så, men det blev ett litet jack i pannan..

Nu sover hon sött sen en stund tillbaka. Jag svär åt mig själv för att jag har startat en film som är riktigt bra för andra dagen i rad.. tanken har ju varit att jag bara ska slökolla och somna till det, men det har inte riktigt gått haha.. Filmen verkar dock vara slut snart, så då ska jag lägga mig och sova.. 

 
Till top