All About Arasen

Fredag den trettonde..

Det som kallas vardagen Permalink1
Fredag den trettonde är ju otursdagen delux.. Det är dagen då allt går snett och dag man bör akta sig för.. Så har det väl varit hur länge som helst? Ganska dumt att tro på sån där skrock tycker jag.. Jag har inte haft minsta otur alls idag och det är bara en halvtimme kvar av fredag den trettonde. Tvärt om har min dag faktiskt varit riktigt bra.

Busungen vaknade nio imorse. Pigg och glad och allt sånt där.. Jag vaknade faktiskt till rätt fort jag med idag.. Behövde handla lite, men det kändes så tråkigt att bara gå till affären här, så jag frågade barnens gudmor om hon ville åka till Ica Maxi med mig och Ness.. Passade även på att åka förbi ett annat ställe och hämta ut ett paket. Det var riktigt skönt att komma hemifrån ett litet tag.
 
När vi kom hem släppte jag lös mitt lilla vilddjur. Jag packade upp varorna och hon bestämde sig för att ställa sig i sin fåtölj och känna lite på den coola lampan hon har i sitt rum.. Nyfikna barn är väl (nästan) alltid roligt? Hon fick lite lunch och sen somnade hon.. Jag satt och tog det lite lugnt innan min kärlek vaknade och innan Alvin kom hem.

Min kärlek började lite senare idag.. Så vi åt faktiskt middag ihop. Som en hel familj. Det är något som inte händer speciellt ofta nu för tiden.. Det blev tacos. Det är ju ändå fredag. Det känns som att det var ett tag sen vi åt det också.. Gott var det. Tyvärr fick han hoppa in och jobba tidigare i alla fall för att någon på jobbet inte hade dykt upp i tid. Men det är väl sånt som kan hända.. Jag fick träffa honom fler timmar än normalt och det är jag ändå ganska nöjd över.

När Ness lagt sig så tyckte jag och Alvin att det var dags för fredagsmys. Vi släckte i taket och startade en film. Vi tittade på Maleficent.. Jag älskar den. Jag har vanligtvis ganska svårt för Angelina Jolie, men Maleficent är en av tre filmer som jag faktiskt gillar henne i.. Alvin tyckte den var sådär.. Han tyckte att den var bra, men lite långdragen vid vissa scener.. När filmen var slut fick han lägga sig.. Jag har setat och slökollat på en inspelad film på tivon. 

Jag har haft en riktigt bra fredag.. Vågar jag påstå att den nästan varit perfekt? Helt perfekt hade den nog varit om kärleken inte jobbat, men man kan ju inte få allt hela tiden. Ingen otursdag för mig alltså..

 
#1 - - Lilith - Livet efter Borderline :

Jag verkar alltid ha tur fredag den 13d av nån konstig anledning.

Till top