All About Arasen

Kan man vara avundsjuk på sig själv?

Film och Serier Permalink0
Ganska länge har jag gillat standup.. Jag älskar program som parlamentet och komiker som David Batra, Johan Glans, Sissela Kyle, Robert Gustafsson och flera andra svenska (och utländska från tex Usa och Storbrittanien) som jag inte kommer på namnen för tillfället.. Listan skulle ändå bli för lång.. 

Det finns dock en ståuppkomiker som jag gillar lite mer än alla andra. En kille som får mig att skratta lite mer. Skratta så mycket att jag gråter, får ont i magen och knappt kan andas.. Min kärlek till honom startade när jag såg hans första inspelade standupshow Seriöst Roligt.. Sedan dess har jag sett honom i många program och kärleken fortsätter växa.. Den killen som får mig att skratta lite lite mer än alla andra är Thomas Järvheden.

Jag har ju som sagt sett Seriöst RoligtJag har sett honom i diverse program där han har medverkat och för inte allt så länge sedan såg jag även hans nya inspelade standupshow Vuxenkruxet. Jag totalt älskade den också.. En dröm jag har haft ganska länge som inte många vet om är att se honom live.. Men alltid när jag har pengar över eller kommer på att jag ska kolla när han har något nästa gång så finns inget tillgängligt att boka. Jag säger åt mig själv att komma ihåg när det är, men jag glömmer alltid bort.

Nu i helgen släppte han biljetter till sin show Så mycket sämre. Jag kände direkt att jag vill gå. Jag vill, jag vill! Men showen är inte förrän i mars/april.. Det finns inte en chans att jag kan skaffa barnvakt redan nu. Och vem ska jag gå med ens? Jag funderade fram och tillbaka och tankarna bara snurrade.. Jag vill så gärna gå, men vågar jag verkligen boka biljett redan nu? Och om jag inte bokar.. Hur snabbt kommer dom ta slut?

Jag bestämde mig för att ringa mamma för att reda ut tankarna lite.. Ibland är det bättre med ett bollplank än att försöka komma på lösningen själv.. Min fina mamma. Jag är så glad att jag ringde henne. Hon övertalade mig (nåja, det var väl inte så svårt kanske) att beställa biljetter.. Hon tyckte att jag borde chansa om jag verkligen vill gå så gärna.. Och det vill jag ju! Hon trodde att barnvakt skulle lösa sig.. Jag har ju inte så många att välja mellan, men förhoppningsvis kan i alla fall en av de två.. 

Jag är så sjukt glad! Och tacksam att mamma övertalade mig.. Ibland måste man ju faktiskt chansa.. Biljetterna är beställda i alla fall.. Nu måste jag bara hitta någon att gå med också.. Det borde ju inte vara jättesvårt känner jag.. Jag vet vem jag ska fråga först och vilka som ligger näst på tur.. Jag är bara så glad just nu att jag inte riktigt kan tänka klart.. Jag är typ i chock? av någon konstig anledning. Jag fattar typ inte att jag faktiskt har bokat biljetter för att se honom! Jag är typ avundsjuk på mig själv. Om man ens kan vara det.. Den här lyckan! Jag kan inte ens beskriva med ord vad jag känner eller vad som går runt i min hjärna just nu! 

 
Till top