All About Arasen

Zzzzzzz, Norrköping och Ghostbusters

Det som kallas vardagen, Film och Serier Permalink0
Mina fyra timmars sömn från gårdagen har satt sina spår även idag. Jag sov ändå bra inatt.. Så pass bra att jag försov mig. Jag vaknade fem över åtta.. Vi skulle bli hämtade halv nio och tåget gick tio över nio.. Lite panik med andra ord. Jag hann allt förutom att ge Nessa frukost. Som tur är så har hon ju världens bästa gudmor så hon fixade frukosten efter att hon lämnat mig på tågstationen. 
 
På tågstationen mötte jag upp mamma och sen tog vi tåget till Norrköping. Den här gången hittade vi en mycket enklare väg att gå än den jag gick förra gången. Vi gick inte vilse heller så det är ju alltid ett plus! Det var dessutom mycket trevligare att gå med sällskap.
 
Morfars bror sken upp som en sol när han fick se oss.. Han satt och tittade på tv när vi kom. Vi satt där inne och pratade lite.. Eller ja, mest mamma. Mamma pratade.. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska säga. Men mamma var jättebra på det.. Fast hon har ju mer erfarenhet.. Hon har ju jobbat på ett äldreboende en gång i tiden. Och sen hade ju hon mer minnen att prata om med honom än vad jag har.. Mina är ju inte så många, vilket inte är så konsigt med tanke på att jag var typ tio när jag träffade honom sist (bortsätt från förra gången då).
 
När han skulle äta lunch så passade jag och mamma på att springa ner på stan och äta lite vi med. Vi hittade ett litet Café som hette Vetekornet. De serverade lite lättare lunch och vi båda valde bakad potatis med skagen röra. Den var så god och priset var ganska bra det med... När vi ätit upp gick vi tillbaka och var där en stund till. Mamma fick se hans rum och sen gick vi strax innan två.

Vi kom till tågstationen med en kvarts marginal. Min mamma är en ganska stor tidsoptimist och jag är typ världens största tidspessimist, så hon tyckte att vi inte behövde gå så snart medan jag nästan fick panik för att vi inte gick tillräckligt tidigt. När vi kompromissade kom vi ändå fram i en rimlig tid. 

Jag fick blixtrande huvudvärk när vi lämnade äldreboendet. Duktig som jag var så hade jag lagt ner en ipren i väskan så jag tog den när vi väntade på tåget. På tåget tog det inte lång tid innan jag somnade. Jag sov nog nästan hela tågresan. Kände att jag bara ville fortsätta sova efteråt, men det gick ju inte. Jag gick raka vägen från tåget hem till pappa och hans fru för att hämta barnen.. Eller ja, vi fick ju skjuts hem..  

Alvin ville kolla på film, men jag var superelak och mutade honom. Jag sa att om Nessa fick se Pippi så fick Alvin kolla på Ghostbusters när Nessa lagt sig. Det gick han med på.. Jag kände verkligen att jag inte riktigt orkade med massa springande när mitt huvud värkte så mycket.. Laga mat orkade jag inte heller så det blev Pizza.. Barnen klagade inte precis om man säger så..

Johan kom förbi en liten stund. Det var trevligt. Han stannade i mer än fem minuter och vi pratade lite grann. Nessa blev lite ledsen när hon trodde att han skulle gå, men när han faktiskt gick sen så märkte hon ingenting för få var hon helt inne i Pippi. 

När Nessa somnat fick Alvin äntligen titta på Ghostbusters. Han har sett de gamla filmerna hos Johan och jag hade den nya inspelad på Tivon. Den hade han inte sett.. Han var väldigt skeptisk i början, men när det väl började hända saker så var den helt plötsligt jättespännande. Det gjorde inte ens något att det var kvinnor i huvudrollen. Jag trodde han skulle säga något om det, men det gjorde han inte. Jag kollade på halva filmen med honom, men sen gav jag upp och tog ett bad.

Nu sover båda barnen sen en stund tillbaka. Min säng skriker mitt namn. Jag är hur trött som helst, men jag tror inte jag kan somna riktigt än. Jag tänker ändå lägga mig i sängen och slötitta lite på tv så kanske jag somnar hyfsat snart ändå.. 

 
Till top