All About Arasen

Hon gjorde vad?

Det som kallas vardagen Permalink1
Long time, no see.. Jag har faktiskt saknat bloggen lite grann.. Pausen kommer fortsätta en liten stund till för jag känner mig inte helt utvilad än.. Det har hänt såååå mycket och ingenting samtidigt.. Jag kände bara för att skriva ett litet inlägg idag..

Mestadels av den här tiden har Nessa och jag varit sjuka. Det började med att Nessa hade feber och jag trodde att det berodde på tänder.. Precis när hon blivit feberfri blev jag supermegaförkyld.. En sån där förkylning som det känns som att döden är nära bara man behöver gå och kissa.. Nessa började bli förkyld och var superhes. Hon fick sova hos sin morfar för jag orkade verkligen inte.. 

Dagen efter ringer morfar och väcker mig. Vi skulle åka till akuten för det verkade som om hon hade falsk krupp.. Och det hade hon.. Hon behövde inte inhalera eller nåt sånt som tur var.. Vi fick åka hem. Ringde förtvivlat till mamma som fick komma och sova hos mig för att jag varken vågade eller orkade ta hand om Nessa själv.

Stackars lilla mamma fick ta hand om tre "barn". Jag låg på soffan och orkade knappt resa mig medan hon tröstade Nessa, lagade mat och nattade Alvin. Hon fick sitta i soffan och sova med Ness på bröstet för det var det ända sättet som Nessa kunde sova på.. Ness vaknade flera gånger och mamma fick sitta i badrummet med varmvatten på för att Ness skulle andas bättre.. 

Väckarklockan ringde och väckte hela huset. Det var dags för skolstart... Jag fick ställa in möten och även inskolningssamtalet med dagis som var dagen efter. Jag var fortfarande helt väck.. Jag var löjligt sur på min kärlek hela dagen. Det kan bli så när det uppstår ett missförstånd och när man är sjuk så att man varken äter eller sover som man ska. Mamma fick stanna en natt till och den här natten kunde som tur var Nessa sova i sin säng.. Hon var på bättringsvägen, även om förkylningen var kvar..

Det tog ett par dagar för mig att bli fri från min hemska förkylning. Jag känner mig fortfarande inte helt på topp även om jag klassar mig som frisk nu.. Jag hostar nästan inget, snoret rinner inte och jag behöver inte snyta mig.. Inget slem i halsen när jag vaknar osv.. Det är mer en känsla i kroppen att jag behöver vila.. 

Det har varit hyfsat lugnt förutom i tisdags.. Då kom först min nya frys som jag har beställt.. Helt underbart! Nu kanske man faktiskt kan storhandla utan att man måste proppa frysen så mycket att den knappt går att stänga. Vi hade även beställt en matkasse.. Och vi hade beställt så att den skulle komma mellan 16-19.. När klockan var kvart i åtta ringde jag coop och frågade varför den inte kommit. Hon ringde utköraren och ringde sedan tillbaka till mig. "Visst bor du på våning 11?" Jag bor inte på den våningen... "Jaha, han trodde det så han ställde dom utanför dörren"...  SUCK! Bara att hoppas på att dom stod kvar.. Åkte upp till våning 11.. Inga påsar.. Åkte ner för att ta andra hissen, men den funkade inte så jag fick ta min hiss igen till åttonde våningen (det är lång korridor där som man kan ta både hissarna på) och så fick jag gå upp för en jätteäcklig spiraltrappa till våning 11.. Där stod kassarna.. Fick gå ner igen till våning 8. Lampan slocknade mitt i allt och jag snubblade nästan mitt i trappen.. Ta min hiss igen ner till mig. Var inte jätteroad.

I onsdags bestämde sig Nessa för att det var onödigt att sova och var vaken hela natten. Inte sur eller ledsen eller något. Hon ville bara inte sova.. Jag väckte min kärlek tidigare än vanligt på torsdagen.. Jag klarade inte av att vara uppe själv och började gråta av ren trötthet.. Han tog Ness ett tag så jag fick bada.. Ett tappert, men misslyckat försök i att känna mig piggare.. Sov en stund när Nessa sov middag.. Som om lite sömn inte var nog började hon även snora och matvägra igen.. Inte vad jag hoppats på..

Och för andra natten i rad så somnade hon inte förreän strax efter fem..  Jag kände mig som tur var inte lika trött på fredagen.. Även fast jag sovit ungefär lika lite..Min kärlek började tidigare så han kunde inte stanna länge.. Nessas öga hade svullnat upp igen så jag bestämde mig för att åka till vårdcentralen. Efteråt blev det till apoteket och hämta ut ögondroppar.. Längtade hela dagen tills hennes middagslur så jag fick sova. HON.SOV.INGEN.JÄVLA.MIDDAG!!!!!!!!!!!!!! Ingen alls på hela dagen. Jag var måttligt irriterad...

MEN! Sen hände något fantastiskt.. Min lilla tjej överraskade mig med att GÅ! Flera steg! Helt otroligt.. Det har dock inte hänt idag, men det kommer väl. Avslutningsvis kollade jag och barnen på Fångarna på fortet igår och såg en gammal klasskompis till mig som var med.. Blev en aning överraskad.. 

Så som sagt.. Det har hänt lite.. Egentligen hade jag bara tänkt skriva att hon gått.. men det blev lite mer.. Inatt fick jag sova i alla fall.. Det dröjer nog ett par dagar till.. Känner som sagt att jag behöver få vila upp mig lite innan jag kommer igång med bloggen igen.. 
 
#1 - - Lilith - Livet efter Borderline :

Men åååh lilla tjejen är så stor att hon gått! Och jag har saknat din blog.

Till top