All About Arasen

Kan det verkligen vara sant? Jag är så glad!

Tankar och sånt Permalink0
Idag kära vänner är jag glad. Så in i helvete glad faktiskt! Jättetrött efter att bara ha sovit fem timmar inatt, men gladheten övervinner helt klart. 

Anledningen till att jag är så glad idag är att jag har fått fantastiska nyheter. Helt otroligt bra nyheter faktiskt. Det känns som att jag äntligen har fått lite bekräftelse! Det var verkligen på tiden kan jag tycka. Dom här nyheterna har jag väntat så himla länge på!

I flera år har jag sökt hjälp hos BUP. Alvin har varit ganska krävande för att uttrycka det milt. Redan när han gick på dagis började söka. Men varenda gång blev ärendena avslutade och ingenting hände. Det har varit så frustrerande att dels se att han inte mår bra, men också att inte veta vad man ska göra! Jag har gått på knäna känns det som.. Bönat och bett.. Skrikit inombords. Gråtit mig till sömns.. Just för att jag är slut på idéer. Orken tryter till slut..

Tack vare Alvins fantastiska lärare och en kurator på BUP som faktiskt har lyssnat den här gången så händer det äntligen något. Om jag har räknat rätt så är det 6 år som jag har sökt hjälp.. 6 år.. Och nu idag kom det slutgiltiga beskedet. I slutet av oktober påbörjas en utredning.

Ä-N-T-L-I-G-E-N!!! Kan man få in en kör som sjunger hallelujah? Det blir en bredare utredning för att utreda fler diagnoser på samma gång. Jag kan inte säga att jag vet till 100% att han har en diagnos, men om han har det så är det bra att veta det så tidigt som möjligt så att vi kan få rätt hjälp. 

Det känns som en stor sten har släppt från mitt bröst. Samtidigt som jag vet att det hela är långt ifrån över. Det här är bara början.. Men det känns ändå skönt just nu att veta att något faktiskt händer den här gången. Det är en liten känsla av seger faktiskt...

Till top